Turism

Cum isi pot recupera banii pe biletele de avion clientii pagubiti de Fly Romania

24 Sep, 14:27 • Redactia DailyBusiness
Tribunalul Bucuresti a deschis pe 17 septembrie procedura generala de insolventa a societatii Neccesair Consulting SRL (Fly Romania), la doar cateva luni de la lansarea pe piata. Ce pot face turistii care au achizitionat bilete de avion de la aceasta companie si nu au mai apucat sa le foloseasca?
Cum isi pot recupera banii pe biletele de avion clientii pagubiti de Fly Romania

Tribunalul a numit drept administrator judiciar provizoriu Societatea Profesionala cu Raspundere Limitata Dinu Urse si Asociatii, cu adresa de corespondenta in Bucuresti, str. Buzesti nr. 71, et. 2, cam. 203, sector 1, tel./fax (+40) 21 318.74.25, www.dinu-urse.ro si a stabilit ca termen limita pentru inregistrarea cererilor de admitere a creantelor asupra averii societatii, respectiv data de 30.10.2014.

Astfel, pentru recuperearea creantelor (contravaloarea biletelor de avion) consumatorii trebuie sa formuleze cerere de admitere a creantei asupra averii societatii, care se transmite catre Tribunalul Bucuresti, Sectia a VII-a Civila, cu sediul in Bucuresti, Bd. Unirii nr. 37, sector 3, CP 030823, cu mentionarea in cerere a numarului de dosar, respectiv 27358/3/2014.

Cererea in original trebuie transmisa prin posta, recomandata, cu confirmare de primire, pana la data de 30.10.2014 si trebuie insotita de:

– acte de identitate
– copii semnate si certificate”conform cu originalul”,
– documentele justificative (e-ticket, rezervarea calatoriei, dovada platii biletelor, informarea primita din partea debitoarei privind anularea zborurilor, reclamatiile transmise catre debitoare/autoritati, etc.), in copii semnate si certificate „conform cu originalul”,
– dovada platii taxei judiciare de timbru, in cuantum de 200 lei, in original (se recomanda pastrarea unei copii a chitantei de plata).

Taxa judiciara de timbru se plateste de catre consumatorii care au domiciliul sau resedinta in Romania la unitatea administrativ teritoriala (Administratie Fiscala, Trezorerie sau Primarie, dupa caz) in care acestia isi au domiciliul sau resedinta.

Pentru consumatorii care nu au domiciliul sau resedinta in Romania taxa judiciara de timbru se plateste numai in contul Primariei Sectorului 3 Bucuresti, RO26 TREZ 7032 1070 203X XXX deschis la Trezoreria Sector 3, Cod fiscal 4420465. Cererea si documentele justificative trebuie depuse in doua exemplare, un exemplar pentru Tribunalul Bucuresti, Sectia a VII-a Civila si unul pentru a fi comunicat de catre instanta administratorului judiciar.

Se recomanda pentru operativitate ca un exemplar al cererii de admitere a creantei, copii ale documentelor justificative, semnate si certificate „conform cu originalul” si o copie a chitantei de plata a taxei judiciare de timbru sa fie comunicate de catre consumatori si catre administratorul judiciar la adresa de corespondenta din str. Buzesti nr. 71, et. 2, cam. 203, sector 1, CP 011013.

Numai cererile transmise in mod corespunzator catre Tribunalul Bucuresti, Sectia a VII-a Civila in termenul mentionat si pentru care s-a achitat taxa juduciara de timbru vor putea fi inregistrate.

Transmiterea cererii numai catre administratorul judiciar nu echivaleaza cu inregistrarea unei cereri de admitere a creantei in conditiile legii. De asemenea, transmiterea unei reclamatii catre societatea debitoare sau catre alte autoritati din domeniul protectiei consumatorilor, anterior deschiderii procedurii generale de insolventa, nu echivaleaza cu fomularea unei cereri de admitere a creantei.

Procedura de insolventa este guvernata de legea romana, astfel ca cererea de admitere a creantei si documentele depuse de catre cetatenii straini trebuie sa fie traduse in limba romana si legalizate. Inregistrarea cererilor de admitere a creantei la Tribunalul Bucuresti, Sectia a VII-a Civila nu conduce automat la recuperarea contravalorii biletelor de avion si a cheltuielilor de judecata (taxa judiciara de timbru, taxe postale, cheltuieli privind traducerea si legalizarea documentelor).

In ceea ce priveste cheltuielile de judecata, aceastea trebuie solicitate si indicate in cererea de admitere a creantei adresata Tribunalului, chitantele urmand a fi anexate cererii, in copii certificate „conform cu originalul”.

Informatii de interes general privitoare la stadiul procedurii generale de insolventa vor fi publicate cu regularitate pe portalul instantelor de judecata.

Omul de afaceri Ovidiu Tender a anuntat de curand ca firma Ten Airways, al carui proprietar este, a incheiat colaborarea cu operatorul aerian Fly Romania, din cauza unor datorii neachitate de 400.000 de euro, precizand ca nu a fost niciodata implicat in actionariatul sau managementul Fly Romania.

Fly Romania a inceput operarea zborurilor la mijlocul lunii mai. Potrivit anunturilor companiei rutele internationale ar fi fost acoperite dupa cum urmeaza: Bergamo cu doua zboruri pe saptamana din Tulcea, Verona cu trei zboruri saptamanale din Timisoara si Bucuresti, Genova cu trei zboruri saptamanale din Bucuresti, Barcelona cu trei curse saptamanale din Bucuresti, Frankfurt, cu trei zboruri saptamanale din Bucuresti si unul din Tulcea, Palermo cu doua zboruri saptamanale din Bucuresti si Antalya cu o cursa saptamanala din Bucuresti incepand din luna iunie. Pe ruta Timisoara-Bucuresti, zborurile erau programate sa aiba o frecventa zilnica exceptand ziua de sambata, iar Tulcea-Bucuresti de trei ori pe saptamana.

Pentru rutele interne, tarifele au fost gandite sa fie unice, respectiv 69,90 euro/zbor pentru Bucuresti – Timisoara si 49,90 euro/zbor pentru Bucuresti – Tulcea, in vreme ce pe rutele internationale, preturile pornesc de la 29,90 de euro/zbor.

Compania a operat la mijlocul lunii mai primul zbor de pasageri in Delta Dunarii. „Incepand de astazi, 16 mai, operam zboruri inspre si dinspre Delta Dunarii. Am gasit multa deschidere din partea oficialitatilor din Tulcea si credem ca prin zborul Otopeni – Tulcea, vom contribui la a aduce turistii straini mult mai aproape de Delta. De altfel, accesul atat catre Delta cat si catre litoral va fi mult facilitat si pentru turistii romani din vestul tarii datorita legaturii Timisoara – Otopeni – Tulcea, cu posibilitate de transfer catre Constanta. Ori, din cauza distantei de pana la 16-18 ore cu trenul din vestul tarii pana la litoralul romanesc, turistii alegeau destinatii din vest, mai accesibile”, a declarat la momentul respectiv Catalin Butu, directorul executiv al companiei.