- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Cum vede o companie de linie mutarea low-costurilor pe Otopeni: „Este important sa avem toti aceleasi costuri”

21 Feb, 15:13 • valentin..nicolae
Liniile aeriene Lufthansa, Austrian Airlines si Swiss, parte a grupului Lufthansa, au transportat anul trecut din si spre Romania circa 1,1 milioane de pasageri, in crestere cu 15% fata de 2010, accelerand usor ritmul de crestere anterior, de 10%. Pentru anul in curs, oficialii companiei sunt optimisti si spun ca operatiunile grupului nu vor fi afectate de mutarea low-cost-urilor pe Otopeni.
Cum vede o companie de linie mutarea low-costurilor pe Otopeni: Este important sa avem toti aceleasi costuri

La nivel de cifre, reprezentantii grupului Lufthansa nu au oferit date privind gradul mediu de ocupare inregistrat anul trecut, precizand ca astfel de date nu pot fi facute publice decat la nivel global, nu si local.

De asemenea, linia aeriana Lufthansa a transportat in 2011 circa 680.000 de pasageri, in crestere cu 20%, pe rutele dintre Romania si hub-urile sale din Germania, respectiv aeroporturile din Frankfurt, Dussedorf si Munchen.

„Anul trecut am crescut capacitatea pe zborurile din si spre Romania cu 20%,
anul acesta vrem sa crestem acest indicativ cu 16%. La nivelul numarului de pasageri, vrem ca in 2012 sa crestem cu 16%„, a declarat Patrick Artiel, general manager Lufthansa Romania&Moldova.

In ceea ce priveste strategia pentru orarul de vara, Lufthansa va opera din luna iunie patru zboruri saptamanale pe ruta Bucuresti-Berlin, iar de pe 25 martie isi va dubla frecventa operatiunilor pe ruta Sibiu-Munchen la doua zboruri pe zi.

Ruta Bucuresti-Berlin este operata si de alte companii precum KLM si Air-France.

„In Sibiu marim frecventa pentru ca am vazut ca in Cluj am
avut o evolutie buna cand am introdus al doilea zbor anul trecut. Credem ca vom avea aceeasi evolutie si in Sibiu. In regiune exista oricum o afinitate pentru legatura
cu Germania”, a spus Patrick Artiel.

Tot din 25 martie, Swiss va opera doua zboruri zilnice intre Bucuresti si Zurich.

„Piata locala este prinsa intr-o evolutie foarte rapida. Este
o piata in care oamenii invata foarte repede, iar agentiile, de exemplu, au
inceput deja sa isi regandeasca modelele de business. Totusi, pe partea
de online rata de penetrare a agentiilor nu este inca asa mare
in Romania. Pe partea de vanzari online mai este inca loc de dezvoltare”, a declarat oficialul Lufthansa.

Potrivit acestuia, sub 20% din biletele companiei sunt vandute online in Romania.

Referitor la mutarea low-cost-urile pe aeroportul Henri Coanda (Otopeni), reprezentantii Lufthansa au spus ca operatiunile grupului nu vor fi afectate cat timp autoritatile aeroportuare vor aplica aceleasi tarife pentru toate companiile.

„Nu avem inca un raspuns legat de locul in care vom opera, dar am vrea sa fim pozitionati in noul terminal din Otopeni, care va fi gata in august. Oricum seful nostru de operatiuni este mereu in contact cu cei de la aeroport pentru a urmari exact ce se intampla cu noul terminal”, a spus Artiel.

„Cand te uiti la Bucuresti si la locatia celor doua
aeroporturi, vezi ca Baneaza este mai aproape de centrul orasului decat
Otopeni, asa ca aceasta competitie, intre low-cost-uri si companiile de linie, exista deja. Acum vom opera toti din acelasi
loc. Nu cred ca asta va schimba competitia.
Structura noastra de costuri nu se va schimba. Oricum
aeroportul trebuie sa aiba aceleasi tarife pentru toti, conform legislatiei europene. Acest lucru poate avea
doua consecinte: fie sunt marite tarifele pentru low-cost-uri, fie tarifele
pentru companiile de linie, cum suntem noi, scad. Altfel s-ar vicia competitia”, a explicat seful Lufthansa Romania&Moldova.

La nivel global, grupul a transportat anul trecut peste 106,3 milioane de pasageri, in crestere cu peste 7% fata de 2010.

Lufthansa este una dintre cele mai mari companii aeriene din Europa, alaturi de Air France- KLM si British Airways.