Turism

De ce nu avem servicii de calitate in turismul romanesc

19 Nov, 15:58 • Redactia DailyBusiness
Turismul este unul dintre domeniile care se confrunta cu o migratie puternica a fortei de munca, astfel ca doar 10% dintre angajatii hotelurilor pot fi pastrati mai mult de 1-2 ani, a declarat marti presedintele ANT, Razvan Filipescu.
De ce nu avem servicii de calitate in turismul romanesc

Seful Autoritatii
Nationale pentru Turism (ANT) a aratat ca la nivelul Uniunii Europene
hotelurile reusesc sa mentina 50% din personal mai mult de 5 ani si
aproximativ 25% dintre angajati pentru o perioada mai mare de 10 ani.

„La noi situatia este putin
diferita. Forta de munca in structurile de cazare poate fi pastrata
doar in proportie de 10% pentru unul sau doi ani”, a spus
Filipescu, potrivit Mediafax.

Consecinta acestei migratii, a adaugat
el, ar putea fi calitatea slaba a serviciilor.

Pentru imbunatatirea serviciilor, hotelurile au fost obligate de la jumatatea lunii iunie sa aiba toti angajatii din bucatarie, restaurante, baruri si receptie, iar minim 50% dintre agentii de turism din agentii trebuie sa aiba atestat in domeniu.

„Am urmarit imbunatatirea serviciilor oferite catre turisti, dar si a calitatii managementului agentilor economici. Printre altele, am prevazut, ca noutate, ca personalul sa fie 100% calificat pentru partea de receptie si cea de alimentatie publica din unitatile de cazare”, afirma Filipescu in aceasta vara.