- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Hotelurile de la mare incep sa-si programeze profitul si iarna

20 Sep, 11:00 • Redactia DailyBusiness
Hotelurile deschise pe litoral tot timpul anului au inceput, spre deosebire alti ani, sa-si faca planuri pentru a trece pe profit si in perioada iernii, in special din organizarea de evenimente.
Hotelurile de la mare incep sa-si programeze profitul si iarna

Numarul de evenimente private si corporate organizate iarna pe litoral nu il depaseste pe cel din plin sezon de vara, insa este in crestere, ca urmare a faptului ca hotelurile deschise au facilitati de entertainment si relaxare, cum ar fi centru spa sau piscina acoperita.

„Gradul de ocupare al hotelurilor deschise iarna in Mamaia este semnificativ, ajungand la 40-50%, in special pentru ca statiunea este asimilata orasului Constanta si pe langa evenimentele organizate de forurile de afaceri din oras, mai sunt si oamenii de afaceri care vin in Constanta si se cazeaza la hoteluri din statiune”, a spus pentru DailyBusiness.ro Corina Martin, presedintele Asociatiei de promovare Litoral.

In plus, din ce in ce mai multe hoteluri sunt operationale intreg anul, ceea ce dovedeste o cerere in crestere.

In Mamaia se afla cel mai mare numar de hoteluri deschise tot anul de pe litoral, iar pe locul 2 se claseaza Mangalia.

[quote=Corina Martin, presedinte Asociatia Promovare Litoral]In urma cu 2 ani, nu puteam discuta de marje de profit pentru hoteluri iarna. Acum, majoritatea hotelurilor deschise iarna au marje de profit, nu foarte mari, insa acestea exista[/quote]
Specialistii se asteapta ca turismul de afaceri si de evenimente sa continua sa creasca in extrasezon si pentru ca pana la finele lui 2008 va fi inagurat primul pavilion expozitional din Constanta.

Totodata, statiunile de la mare sunt atractive iarna si pentru ca unitatile hoteliere de la munte nu au suficienta capacitate de cazare, pentru a face fata cererii mari.

„Gradul de ocupare al hotelurilor deschise tot anul pe litoral este de 40-50% iarna, pentru ca muntele nu poate gazdui atat de multe evenimente. In plus, pentru cei care organizeaza evenimente intervin si costurile. La munte tarifele cresc iarna, in timp ce pe litoral scad”, a spus si Daniel Vasilescu, presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc.

Tarifele hotelurilor de pe litoral scad in extrasezon cu 20-50% in functie de hotel si de perioada. Acestea raman mai ridicate pana in 15 septembrie.

In afara sezonului estival se organizeaza in marile hoteluri de pe litoral in special congrese si conferinte, iar in weekend-uri – evenimente private cum ar fi nuntile, a spus Silviu Popa, directorul general al Iuno Evenimente.

[quote=Elena Piine, director de marketing si vanzari, hotel Iaki]Clientul de sezon este cel care vine pentru relaxare, vacanta, iar cel de extrasezon este cel de business – individual sau grup[/quote]
In luna august si la inceputul lui septembrie, litoralul devine atragator pentru organizatorii de evenimente din alte regiuni ale Romaniei.

In general, piata evenimentelor a avut o evolutie ascendenta de la an la an. Implicit, acest fenomen s-a resimtit si pe litoral, cu precadere in lunile sezonului estival, a mai spus Popa de la Iuno Evenimente.

Reprezentantii hotelului Iaki au anuntat ca la inceputul sezonului au inregistrat o crestere de 30% a cifrei de afaceri, ca urmare a cresterii cererii pe partea de evenimente.

Litoralul creste ca destinatie de organizat evenimente, pentru ca hotelurile si-au diversificat serviciile, insa iarna inca nu sunt multe evenimente organizate aici, pentru ca nu ai ce sa faci in timpul liber, crede Natalia Radulescu, directorul executiv al Event Management, firma de organizare de evenimente corporate.

Cresterea numarului de evenimente pe litoral reprezinta rezultatul maturizarii societatii in acest domeniu, atat al manifestarilor organizate in domeniu privat, dar si al corporatiilor, a declarat Silviu Popa, general manager la agentia Iuno Evenimente. El a adaugat ca la aceasta contribuie si cresterea infrastructurii si a numarului de locuri destinate acestor actiuni, ca urmare a investitiilor facute in ultimii ani pe litoralul romanesc.

Totusi, inca suferim la calitatea serviciilor din hotelurile de pe litoral, iar raportul calitate pret, prin comparatie cu cel oferit de vecinii nostri bulgari, este unul mai slab, lucru care determina firmele multinationale si nu numai sa se reorienteze in alegerea locatiilor de desfasurare a evenimentelor catre alte zone si astfel potentialul litoralului nu este exploatat la nivel maxim”, a mai spus reprezentantul Iuno Evenimente.