- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Managerul celui mai luxos boutique hotel din Capitala: Odata cu criza am redus tarifele cu circa 50%

15 May, 00:02 • elena.olteanu
Sylvia Petre, managerul Carol Parc, celui mai luxos boutique-hotel din Bucuresti, a vorbit, intr-un interviu acordat DailyBusiness.ro, despre afacerea sa de nisa, despre planurile de extindere, dar si despre felul in care criza financiara a afectat acest tip de afacere.
Managerul celui mai luxos boutique hotel din Capitala: Odata cu criza am redus tarifele cu circa 50%

Cladirea unde se afla astazi hotelul a fost construita in 1906 de catre arhiectul elvetian Suter, pentru regele Carol I. Imobilul a fost restaurat in 2007, printr-o investitie de circa 6 mil. euro.

DB: Cum v-a venit ideea de a construi un astfel de hotel?
SP: Am studiat la New York, iar sotul meu lucra in acea perioada intr-un astfel de hotel, de unde venea cu tot felul de povesti despre oamenii faimosi care-i calcau pragul: de la Madonna pana la Ron Reagan sau David Bowie. Ne-a ramas in minte acel hotel deosebit. In Bucuresti, noi aveam o afacere imobiliara. In momentul in care am vazut aceasta cladire, ne-am dat seama ca este perfecta pentru un astfel de hotel.

DB: Enumerati cateva celebritati care au calcat pana acum pragul hotelului.
SP: Am gazduit la Carol Parc Hotel pe Secretarul General al ONU, Ban Ki Moon, pe Presedintele Afganistanului, pe Printul si Printesa de Lichtenstein, pe Beyonce, Deep Purple, Enrique Iglesias. Unele celebritati vin deseori sub o alta identitate si nici noi nu stim cine sunt.

DB: La un moment dat ati spus ca intentionati sa vindeti hotelul. Mai este de vanzare?
SP: Hotelul este pentru mine si sotul meu o afacere de suflet. Este totusi o afacere, orice afacere isi are pretul ei si daca apare o oferta potrivita s-ar putea sa fim tentati sa-l vindem. Noi nu ne-am gandit niciodata sa devenim operatorii acestui hotel, ci doar sa cream un produs, iar cand a fost gata aveam 3 optiuni – sa-l vindem, sa-l conducem sau sa-l afiliem unui brand international. Daca nu am fost foarte hotarati de la inceput sa-l vindem, ne-am trezit cu criza, o perioada in care nu este bine sa vinzi. Nu ne-am afiliat pentru ca marii operatori considera inca Estul Europei relativ riscant ca investitii majore pentru hoteluri de dimensiuni mici.

DB: Ati avut in plan sa va extindeti?
SP: Suntem in discutii cu cativa investitori, pentru ca mai avem in aceasta zona cateva proprietati nedezvoltate in apropierea Carol Parc. Ne gandim la un spa, la un centru de frumusete, la o piscina.

DB: Se poate inchiria si tot hotelul?
SP: S-a intamplat de mai multe ori sa inchiriem intregul hotel. Pentru ca nu este unul foarte mare, se poate realiza si acest lucru, daca e vorba de un grup de 10 pana la 20 de oameni care doresc intimitate.

DB: Pentru ce suma s-a inchiriat tot hotelul?
SP: Depinde de sezon. Se calculeaza tariful pe fiecare camera, plus faptul ca inchidem restaurantul pentru public.

DB: Cum ati resimtit criza economica?
SP: Celelalte hoteluri au redus tarifele, lucru care ne-a obligat si pe noi sa le reducem.

[quote]Cea mai buna si de durata reclama este cea „din gura in gura”[/quote]

DB: Cu cat ati redus tarifele?
SP: La deschidere, tariful pentru o camera standard era in jur de 400 de euro, iar in prezent este de 195 de euro, ceea ce ar reprezenta o scadere de circa 50%. Avem si tarife speciale iar pretul poate ajunge chiar la 125 euro.

DB: Care este profilul turistului care vine la Carol Parc?
SP: Cred ca hotelul se potriveste mai mult pentru turistul de leisure, pentru ca statistic vorbind, acesta cheltuieste mai mult decat unul de business. Insa nu avem turism de leisure in Bucuresti, astfel ca majoritatea turistilor nostri, in proportie de 90%, sunt de business, din zona top. In acest procentaj nu ne diferentiem foarte mult de celelalte unitati de cinci stele din Capitala.

DB: Ce venituri ati inregistrat anul trecut si ce estimati pentru acest an?
SP: 2008 a fost anul in care am iesit din pierdere. In primul trimestru al anului 2009 insa, gradul de ocupare a crescut cu 152 % fata de primul trimestru al anului trecut iar veniturile cu 400 % fata de aceeasi perioada.

DB: Ce grad de ocupare estimati pentru 2009?
SP: 45%, in conditiile in care anul trecut am avut un grad de ocupare de 22%, dar tarife mai mari.

DB: Cate evenimente inregistrati pe luna si ce procent reprezinta ele din cifra totala de afaceri?
SP: Avem 5-6 evenimente corporate si 5-6 private pe luna. Evenimentele si restaurantul au asigurat apoximativ 50% din veniturile totale al Carol Parc Hotel, anul trecut.

DB: Ce alte afaceri mai detineti?
SP: Inca o afacere in imobiliare, momentan pe hold. In plus, doresc sa-mi reiau activitatea de mangement cultural (Sylvia Petre este initiatoarea unor importante proiecte muzicale si concerte si interpreta de harpa – n.r.).