Turism

Noi tendinte in turism: Kenya costa cat Turcia, Marea Neagra bate Mediterana

27 Feb, 17:35 • karina.popescu
Doi piloni de crestere importanta a industriei turismului din Romania anul acesta sunt reprezentati de vacantele exotice, care au ajuns sa coste cat cele in Turcia, si croazierele in Marea Neagra, care vor aduce tot mai multi turisti straini in tara noastra. Vezi care sunt cifrele care arata ca aceste tendinte sunt tot mai evidente.
Noi tendinte in turism: Kenya costa cat Turcia, Marea Neagra bate Mediterana

Daca zilele trecute prezentam 5
handicapuri ale turismului romanesc
, de data aceasta aducem in
discutie cateva trenduri pozitive care incep sa se simta in piata.
Tendintele se observa atat pe segmentul de vacante in afara tarii,
cat si pe incoming.

Iata mai jos semnele bune ale anului,
potrivit oficialilor grupului Eurolines.

[b]Vacantele exotice, motor de crestere
masiva[/b]

Pachetele de vacanta in locatii exotice
se vor vinde din ce in ce mai mult, inregistrand cresteri masive
pentru operatorii din Romania.

Si asta deoarece destinatii precum
Republica Dominicana, Insulele Maldive, Thailanda sau Kenia au ajuns
sa coste la fel de mult ca o vacanta in Turcia, astfel ca diferenta
este data acum doar de distanta, spune Cosmin Marinof, director
national de vanzari al Tui TravelCenter prin Eurolines. Pretul unui pachet in Kenya pentru o saptamana costa circa 1.200 euro, doar cu mic dejun, cam cat costa un pachet in Turcia la all inclusive.

El estimeaza ca in 2-3 ani, charterele
care vor pleca din Romania catre destinatii exotice vor fi la ordinea
zilei.

Anul trecut, 400 de persoane au plecat
cu charter din Bucuresti catre Kenya si Mauritius prin Eurolines,
astfel ca deja se vad primele semne in piata, noteaza Cosmin Marinof. Tot mai multi touroperatori au inclus anul trecut destinatii exotice in oferte, iar volumul in crestere din piata scade si pretul produsului.

Inca o cifra care intareste aceasta
tendinta este legata de Dubai. In acest an, 65.000 de turisti vor
pleca in vacanta in aceasta destinatie, estimeaza reprezentantul
Eurolines.

Acesta mai spune ca si valoarea
vacantei va creste cu 7%, romanii fiind dispusi sa scoata mai multi
bani din buzunar. Suma medie pe care o aloca o persoana pentru
vacanta a fost cam 400 de euro anul trecut, insa aceasta va creste la
430 de euro in acest an.

[b]Mai multi turisti straini in
Romania[/b]

Tot mai multi turisti straini vor
ajunge in tara noastra, un factor important in atragerea lor fiind
popularitatea in crestere a croazierelor in Marea Neagra, potrivit
lui Ciprian Popescu, director general Danubius Travel, companie din
grupul Eurolines specializata pe incoming.

Marea Neagra suscita un interes tot mai
crescut in comparatie cu Mediterana pentru marile companii care
opereaza croaziere. Anul trecut, portul Constanta a fost inclus de
MSC
pe harta punctelor de imbarcare, fiind prima linie de croaziere
care va opera de aici.

Anul trecut, 100.000 de turisti straini
au facut escala in portul Constanta. Ciprian Popescu se asteapta ca
numarul acestora sa creasca in 2014 cu 25%.

Iar aceasta crestere nu va veni pe
fondul instabilitatii din Ucraina, ci pe cosmetizarea Constantei,
marketingul mai consistent al Romaniei si, nu in ultimul rand, pretului mai scazut comparativ cu croazierele din Mediterana.

In 2013, raportul tarilor cu deschidere
la Marea Neagra in ceea ce priveste numarul de turisti straini care
au facut escala in porturi, a aratat astfel: 100.000 in Romania,
28.500 in Bulgaria, 21.500 in Rusia, 6.000 in Georgia si 400.000 in
Ucraina.

Ciprian Popescu estimeaza ca acest
raport se va schimba in 2014, in favoarea tarii noastre.

Potrivit lui Victor Iancu, presedintele grupului Europolis, circa 235 de nave de croaziera fluviala, numar care poate fi considerat record avand in vedere evolutia turismului de gen in zona, vor ajunge anul acesta in Delta Dunarii daca nivelul fluviului se va mentine la cote navigabile.

Ciprian Popescu de la Danubius Travel mai spune si ca un factor important
de crestere a incomingului va fi dat de resuscitarea turismului de
litoral prin chartere care sa ajunga la Constanta. Pietele tinta ar
fi Germania, Franta, Anglia, Spania. Proiectul, initiat de
Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) este in curs de a se
concretiza in 2014, pentru 2015.

La randul lui, Dragos Anastasiu,
presedintele Eurolines, a spus ca, daca Mamaia ar fi promovata in
afara ca destinatie de clubbing, ar fi un mare castig pentru Romania,
pentru ca s-ar vinde foarte bine.