Turism

Paravion.ro vs Vola.ro. Cum se duce lupta pentru primul loc in turismul online

21 Feb, 00:06 • valentin..nicolae
Anul trecut pare ca a fost de bun augur pentru jucatorii din turismul online. In timp ce agentia Paravion.ro a raportat o dublare a numarului de rezervari turistice, serviciul Vola.ro a marcat o triplare a cifrei de afaceri. Pe viitor insa, ambele vizeaza pozitia de lider al pietei.
Paravion.ro vs Vola.ro. Cum se duce lupta pentru primul loc in turismul online

„2011 a reprezentat al saselea an de crestere pentru Paravion.ro din momentul infiintarii (2005). Fata de 2010, an in care Paravion.ro intra in grupul Happy Tour, vanzarile din online s-au dublat”, a declarat Remus Visan, deputy managing director Paravion Tour SRL, agentia online a Happy Tour Group, proprietate GED.

„Asta se datoreaza si faptului ca din 2011 am inceput sa vindem si pachete turistice, in special charterele produse de Prestige Tour, tour-operatorul grupului, iar asta a adus o crestere suplimentara de peste 20%”, a mai spus Visan.

Anul trecut Paravion.ro a inregistrat peste 80.000 de rezevrari turistice concretizate si circa 3 milioane de cautari pentru biletele de avion.

„Vanzarea biletelor de avion reprezinta in continuare un procent majoritar din totalul rezervarilor turistice, rezervarile de hotel fiind pe locul doi”, a explicat Remus Visan.

Pentru 2011, acesta estimeaza o crestere de minim 10% la nivel de venituri. „De asemenea, ne propunem sa crestem si ponderea pachetelor turistice in totalul vanzarilor. Mizam pe diversificare. Structura grupului ne permite sa avem produse proprii. In paralel, vom continua sa investim in platforma tehnica si in siguranta tranzactiilor”, a adaugat reprezentantul Paravion.ro.

Pe de alta parte, agentia online de turism Vola.ro a raportat anul trecut o cifra de afaceri de circa 65,7 milioane de lei (15 milioane de euro), in crestere de aproape trei ori fata de anul anterior.

„2011 este cel mai frumos an din istoria Vola.ro (proiect lansat in 2007). O crestere cu 189% a cifrei de afaceri este rezultatul unei munci in mare parte bazata pe inovatie. Ne-am realizat si depasit obiectivele”, a spus Daniel Truica, managing partner Vola.ro.

Anul trecut, site-ul Vola.ro a inregistrat peste 6,6 milioane de cautari pentru bilete de avion.

„Cresterea Vola.ro graviteaza in jurul abordarii noastre in dezvoltarea de produs. De aceea am investit puternic in platforma tehnologica. Un alt factor determinant este migrarea generala catre online, implicit si a industriei in care activam, plasandu-ne intr-o pozitie favorabila pentru dezvoltare viitoare”, a spus Daniel Truica.

Pe termen mediu, acesta vrea ca Vola.ro sa devina un jucator important pe piata din Europa Centrala si de Est, in contextul in care compania va avea in 2012 doua subsidiare regionale.

Business-ul Vola.ro exista si in Polonia prin compania sora fru.pl, iar in primul trimestru din 2012 va intra pe piata din Ucraina cu cea de-a treia agentie din grup.

Vola.ro, infiintat in aprilie 2007, si site-ul afiliat fru.pl din Polonia sunt finantate de fondul de capital de risc Tar Heel Capital cu sediul in Varsovia, Polonia.

In ceea ce priveste evolutia pietei in 2012, cei doi jucatori au opinii oarecum similare, astfel ca preconizeaza accentuarea migrarii cererii spre mediul online, in pofida unui climat incert.

Astfel, seful Vola.ro considera ca in 2012 piata de profil va trece printr-o perioada incerta, cauzata de instabilitatea din zona euro.

„Criza datoriilor suverane (care sper sa nu degenereze intr-un dezastru de proportii) va inhiba cresterea generala a economiei si implicit a sectorului turistic. Cred ca asta este cea mai mare amenintare in 2012”, a spus Daniel Truica.

„Dezechilibrele de lichiditate la nivel suveran se pot propaga negativ in turism prin falimente ale unor companii aeriene, precum Malev, sau pur si simplu printr-un apetit redus al bancilor de a finanta business-uri din turism. O oportunitate pentru jucatorii online este faptul ca in 2012 se va accelera migrarea cererii de produse turistice catre mediul online”, a adaugat Truica.

In acelasi timp, Remus Visan de la Paravion.ro estimeaza ca piata va creste cu pana la 5%, si ca nisa agentiilor de turism online va creste peste media pietei, desi va fi adjudecata de agentiile cu buget semnificativ pentru dezvoltare si promovare.

In ceea ce priveste comportamentul consumatorului, Visan a spus ca exista o preocupare foarte mare pentru raportul dintre cost si calitate, accesibilitate si diversitate.

„Chiar daca sunt la prima experienta de achizitie online, te compara imediat cu un portal dintr-o tara cu o piata online matura. In paralel, pentru platile cu cardul exista o preocupare din partea clientilor pentru siguranta tranzactiei”, a spus Remus Visan.