Turism

Tender rupe colaborarea cu Fly Romania, care are datorii de 400.000 euro la Ten Airways

05 Aug, 14:49 • Redactia DailyBusiness
Omul de afaceri Ovidiu Tender a anuntat marti ca firma Ten Airways, al carui proprietar este, a incheiat colaborarea cu operatorul aerian Fly Romania, din cauza unor datorii neachitate de 400.000 de euro, precizand ca nu a fost niciodata implicat in actionariatul sau managementul Fly Romania.
Tender rupe colaborarea cu Fly Romania, care are datorii de 400.000 euro la Ten Airways

„Fly Romania este o societate cu capital privat in care
nici eu nici o societate din grup nu este actionar. Ea este proprietatea lui Catalin
Butu, fost CEO la Ten, care ne-a adus mari prejudicii atat materiale, cat si de
imagine prin asocierea cu noi.Ten, in dorinta de a avea asigurata activitatea intregul
an a incheiat un contract de presaari servicii cu Fly, pentru a pune la dispozitia
Fly aeronave si personal specializat pentru efectuarea de zboruri la comanda
Fly, care avea intreaga activitate comerciala in propria responsabilitate. Vazand
insa ca lucrurile incep sa ia o turnura nefavorabila atat pentru noi, cat si
pentru clienti, am dispus un control in urma caruia au rezultat deficienie
manageriale grave, urmate de pierderi financiare. Din relatia pe care Butu si-a
creat-o cu propria lui companie, Fly Romania, a rezultat un important debit al
Fly catre Ten, cifrat la 400.000 de euro”, a declarat  Ovidiu Tender, potrivit Mediafax.

Omul de afaceri a explicat ca ideea companiei a apartinut
exclusiv lui Butu, iar firma care a operat zborurile Fly Romania era o firma infiintata
de mama acestuia.

„Singurul actionar in companie este Catalin Butu. S-a
pus problema sa devenim actionari daca lucrurile merg bine. La un moment dat,
dupa o luna doua, ne-am trezit ca avem de incasat de la Fly Romania foarte multi
bani. Atunci lucrurile au inceput sa se schimbe. Am pus intrebari de ce nu
achita aceste sume. I-am recomandat sa-si dea demisia de la compania mea,
pentru ca nu pot sa fiu de acord sa-si creeze o capusa pe langa Ten Airways. A
plecat cu tot cu frma care opera Fly Romania, care nu mai are sediul la
noi”, a continuat Tender.
 

Fly Romania a anuntat marti ca modificarea, respectiv
anularea zborurilor din ultima perioada au fost cauzate de motive operationale,
independente de vointa companiei.

“Motivul anularii curselor este de ordin operational,
procesatorul de plati a blocat platile catre Fly Romania, fara preaviz,
motivand o evaluare de risc nejustificata bazata pe gradul de incarcare a
curselor. Lipsa fondurilor a dus la imposibilitatea operarii curselor, generand
o scadere imediata a increderii pasagerilor si respectiv a incetarii vanzarilor.
Aditional, o subdimensionare a bugetului de marketing si o campanie agresiva a
concurentei, au contribuit la scaderea vanzarilor”, se arata in comunicatul Fly
Romania.
 

Toti pasagerii afectati de anularea curselor sub termenul
legal de 14 zile au fost rerutati pe zborurile Fly Romania disponibile sau pe
zboruri operate de alte companii si/sau au primit banii inapoi pentru biletele
achizitionate, conform reglementarilor europene in vigoare , mai
precizeaza oficialii Fly Romania.
 

Potrivit comunicatului, procesul de rambursare a
contravalorii biletelor pentru zborurile neefectuate este in desfasurare si
toti pasagerii isi vor primi banii inapoi pe masura ce procesatorul de plati
online ii va elibera dupa verificarea prealabila a datelor bancare ale
cardurilor folosite.
Intarzierile in rambursare se datoreaza procedurilor
diferite ale procesatorului care auditeaza lunar incasarile. In zilele
urmatoare va avea loc o intalnire cu reprezentantii procesatorului de plati pentru
deblocarea sumelor aferente, se mentioneaza in comunicat.
 

Zborurile Fly Romania Bucuresti-Antalya nu au fost
intrerupte si sunt operate in parteneriat cu Air Bucharest, in aceleasi
conditii de transport.
Numarul pasagerilor care au achizitionat bilete Fly Romania
este de aproximativ 9.400 (in medie un operator de curse regulate din Romania
transporta aproximativ 6.000 pasageri/zi). Numarul pasagerilor transportati de
Fly Romania este de 1.290. Numarul pasagerilor Fly Romania rerutati pe alte
companii este de aproximativ 3.500.  

Numarul pasagerilor Fly Romania care urmeaza sa fie
rambursati este de aproximativ  3.500. Numarul
pasagerilor Fly Romania rambursati total sau partial este de 1.110.
 
 

Se analizeaza in continuare gasirea unei solutii de
transport pentru pasagerii din perioada urmatoare, se mai spune in comunicat.

Fly Romania este un brand al Ten Airways, o companie aeriana cu capital romanesc, detinuta de omul de afaceri Ovidiu Tender. Compania si-a inceput activitatea in 2010. Pana in prezent, a operat in sistem charter si wet lease, ceea ce presupune inchirierea aeronavei cu tot cu echipaj si celelalte servicii pentru a opera in numele unei alte companii.

Fly Romania a inceput operarea zborurilor la mijlocul lunii mai. Potrivit anunturilor companiei rutele internationale ar fi fost acoperite dupa cum urmeaza: Bergamo cu doua zboruri pe saptamana din Tulcea, Verona cu trei zboruri saptamanale din Timisoara si Bucuresti, Genova cu trei zboruri saptamanale din Bucuresti, Barcelona cu trei curse saptamanale din Bucuresti, Frankfurt, cu trei zboruri saptamanale din Bucuresti si unul din Tulcea, Palermo cu doua zboruri saptamanale din Bucuresti si Antalya cu o cursa saptamanala din Bucuresti incepand din luna iunie. Pe ruta Timisoara-Bucuresti, zborurile erau programate sa aiba o frecventa zilnica exceptand ziua de sambata, iar Tulcea-Bucuresti de trei ori pe saptamana. 

Pentru rutele interne, tarifele au fost gandite sa fie unice, respectiv 69,90 euro/zbor pentru Bucuresti – Timisoara si 49,90 euro/zbor pentru Bucuresti – Tulcea, in vreme ce pe rutele internationale, preturile pornesc de la 29,90 de euro/zbor.

Compania a operat la mijlocul lunii mai primul zbor de pasageri in Delta Dunarii. “Incepand de astazi, 16 mai, operam zboruri inspre si dinspre Delta Dunarii. Am gasit multa deschidere din partea oficialitatilor din Tulcea si credem ca prin zborul Otopeni – Tulcea, vom contribui la a aduce turistii straini mult mai aproape de Delta. De altfel, accesul atat catre Delta cat si catre litoral va fi mult facilitat si pentru turistii romani din vestul tarii datorita legaturii Timisoara – Otopeni – Tulcea, cu posibilitate de transfer catre Constanta. Ori, din cauza distantei de pana la 16-18 ore cu trenul din vestul tarii pana la litoralul romanesc, turistii alegeau destinatii din vest, mai accesibile”, a declarat la momentul respectiv Catalin Butu, directorul executiv al companiei.

Zborurile Fly Romania sunt operate cu aeronave de tip MD-82 si MD-83 apartinand Ten Airways si, anterior, operatorului Alitalia.