- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Turistii de afaceri straini care vin in Romania prefera Capitala

29 Nov, 16:08 • Redactia DailyBusiness
Bucurestiul atrage aproximativ 60% din veniturile obtinute din turismul de afaceri, declara Traian Badulescu, consilier cu presa al Asociatiei Nationala a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT).
Turistii de afaceri straini care vin in Romania prefera Capitala

Turistii straini care vin in Romania pentru interes de afaceri la evenimente de genul targuri, expozitii, incentive (calatorii cu scop de recompensare a personalului unei firme), conferinte, congrese (Meetings, Incentives, Conventions, Exhibitions -MICE) aleg mai ales Capitala, numarul lor crescand de la an la an cu aproximativ 28-30%.

Pentru 2007 se estimeaza o crestere a numarului acestui tip de turisti cu pana la 35%.

[quote=Traian Badulescu, consilier cu presa ANAT]In prezent sunt circa 4.900 de locuri de cazare in hoteluri de 3-5 stele, dedicate turismului de business, ceea ce reprezinta o crestere fata de anul 2003, cand erau doar 2.700[/quote]

Bucurestiul este foarte solicitat de companiile straine care doresc sa participe prin angajatii lor la evenimente de genul celor enumerate mai sus astfel ca autoritatile capitalei sunt de multe ori nevoite sa refuze sute de evenimente, datorita insuficientei locurilor de cazare, spune Badulescu.

„In prezent sunt circa 4.900 de locuri de cazare in hoteluri de 3-5 stele, dedicate turismului de business, ceea ce reprezinta o crestere fata de anul 2003, cand erau doar 2.700. In urmatorii ani se va ajunge la cifra optima de 10.000”, mai spune el.

„Pentru a compara situatia capitalei romanesti cu alte metropole europene, putem alege exemplul Praga care are la ora actuala 24.000 de locuri de cazare pentru business sau Budapesta care are 18.000 de astfel de locuri”.

In primele 6 luni din 2006 peste 600.000 de straini au inoptat in structurile de cazare din Romania.

Oamenii de afaceri vin în România atât din þãri vecine sau apropiate (Ungaria, Bulgaria, Rusia, Grecia, Cehia, Polonia) precum ºi din alte þãri europene (Austria, Franþa, Italia, Germania, Spania, Marea Britanie) sau de pe alte continente (SUA, Canada, Israel, China, Japonia etc.).

Circa 60%-70% din vizitatorii Romaniei vin in scop de afaceri. Aceasta pondere este evidentiata de incasarile hotelierilor din Bucuresti. Marile care recunosc ca peste 60% din ele provin din segmental de afaceri.

Anual, in Romsnia au loc 2-3 evenimente de anvergurs foarte mare (cel putin 1000 de participanþi), intre 5 si 10 evenimente mari si sute de evenimente medii sau mici. In Bucuresti au loc in medie circa 900 de evenimente anual, spune Badulescu.

Dintre companiile aeriene straine care activeaza in Romania si care transporta turisti veniti la noi in scop de afaceri sunt Air France, British Airways, KLM, Alitalia, Lufthansa, Austria, iar dintre cele romanesti sunt Tarom, Carpat Air, Blue Air si Romavia.

Piata globala a turismului de business depaseste cifra anuala de 100 de miliarde de dolari iar cei mai mari „actori globali” ai acesteia sunt SUA, Japonia, Germania si China.