Turism

Turistii pentru care lipsa de infrastructura din Romania reprezinta o atractie

02 Feb, 13:00 • Redactia DailyBusiness
Industria de turism si calatorii contribuie cu 9,5% la PIB-ul global, in vreme ce in Romania aceasta contributie este de 5,1% din PIB, potrivit unui studiu EY.
Turistii pentru care lipsa de infrastructura din Romania reprezinta o atractie

Industria
hoteliera la nivel global cunoaste un val de dezvoltare, inovatie si crestere a
cererii si se plaseaza intr-o pozitie excelenta pentru realizarea de noi castiguri
in cursul anului 2015, pe masura ce infuziile proaspete de capital din noi zone
geografice cresc numarul de jucatori din aceasta industrie si creeaza un
context favorabil pentru achizitii, se arata in studiul EY: Global hospitality
insights: Top thoughts for 2015.
 

Impactul
industriei hoteliere asupra economiei mondiale este in crestere. La nivel
global, industria de turism si calatorii asigura astazi 266 de milioane de
locuri de munca si contribuie cu 9,5% la PIB-ul global.

In Romania, turismul a
avut in 2013 o contributie totala de 33,1 miliarde lei (9,9 miliarde de dolari)
la PIB-ul Romaniei, reprezentand 5,1% din PIB, potrivit raportului Consiliului
Mondial al Turismului (WTTC). Consiliul estima o crestere de 5,4% a contributiei
totale a turismului la PIB in 2014, urmata de o rata medie de crestere de 3,8%
pe an pana in 2024, la 50,8 miliarde lei.

Cu o crestere
estimata de 3,9% in 2015, industria de turism si calatorii va deveni unul
dintre motoarele importante de crestere de la nivel local, regional si global. Insa,
pe masura ce turismul inregistreaza cresteri in toate segmentele – recreere si
agrement, afaceri si de grup -destinatiile turistice vor fi nevoite sa
investeasca eficient si sa implementeze strategii care sa le poata ajuta sa se
diferentieze de ceilalti.

Atat turismul
de afaceri cat si cel de recreere si agrement s-au imbunatatit constant in
ultimii ani, revenindu-si dupa incetinirea globala inregistrata imediat dupa
colapsul financiar din anii 2008-2009. Infuzia de capital proaspat
transfrontalier si inovatia in zona proprietatilor si a conceptelor vor
reprezenta factorii cheie de stimulare a cresterii in 2015.
 
Un numar
important de noi unitati hoteliere se vor deschide in 2015 si va continua procesul
de schimbare a proprietarilor in cazul proprietatilor atractive existente. Per
ansamblu, industria are in plan, in prezent, o transa de aproximativ 1,3
milioane de noi locuri de cazare.

Cu toate ca,
la nivel global, industria ospitalitatii a fost dominata de cateva orase cheie
sau destinatii considerate drept cele mai atractive pentru turismul global (cum
ar fi New York, Paris sau Londra), pasionatii de calatorii au inceput sa se indrepte
si catre destinatii noi. Aceasta schimbare a determinat investitorii sa
identifice numeroase oportunitati pe pietele secundare, ceea ce  reflecta o cautare extinsa de investitii cu
randamente ridicate.
 
Fuziuni si
achizitii pe un trend ascendent
In ultimii
ani, activitatea de fuziuni si achizitii (M&A) din sectorul hotelier a
generat cresteri solide de la an la an. La nivel global, tranzactiile au inregistrat
o crestere de la an la an de 8%, pana in trimestrul al treilea 2014.

Pe viitor,
activitatea M&A va fi impulsionata de dorinta de crestere sustinuta a
afacerilor, de valoarea strategica a tranzactiilor si de disponibilitatea
capitalului propriu si a finantarii in conditii favorabile. Volumul mai ridicat
de capital care vizeaza valorificarea oportunitatilor imobiliare la nivel
global va genera un context favorabil pentru incheierea de tranzactii.

In prezent,
primele trei piete hoteliere pe care se concentreaza investitiile asiatice sunt
Manhattan, Hawaii si Londra, reprezentand 48,5% din totalul investitiilor
hoteliere asiatice la nivel global pana in luna octombrie 2014.

Conform
raportului, in contextul actual al unei piete favorabile pentru oportunitati de
crestere prin efectuarea de achizitii, investitorii din acest domeniu
hiper-competitiv trebuie sa aiba in vedere intregul ansamblu de riscuri si
consecinte care pot decurge din aceste activitati. Investitorii vor fi nevoiti
sa acorde mai multa atentie evaluarii acestor oportunitati.

Pregatiti
pentru millennials

„Mai putin inseamna
mai mult” este abordarea ceruta de generatia Y si in ceea ce priveste industria
ospitalitatii. Pe masura ce turismul creste in majoritatea pietelor din intreaga
lume, preferintele de calatorie si cererile de cazare din partea celor care
prefera hotelurile evolueaza. In 2015, generatia „millennials” (sau generatia
Y) va continua sa aiba o influenta semnificativa asupra modului in care
industria hoteliera isi va dezvolta oferta si asupra tipurilor de servicii pe
care hotelierii le vor propune pentru clientii lor.

Pentru a raspunde
acestor cerinte in schimbare, hotelierii cauta sa vina cu oferte alternative
inovatoare care sa le completeze pe cele traditionale. Astfel de oferte au aparut
initial in Europa si Asia, dar s-au extins si in S.U.A. si pe alte piete.

Elena Badea,
Director de Marketing, EY Romania declara:
„Turistii
din generatia millennials si cei care au adoptat comportamentul acestora nu
cauta experientele sau hotelurile preferate de parintii lor, ci sunt foarte
atenti la costurile pe care si le asuma. Totodata, sunt mult mai concentrati pe
experientele traite, fie ca e vorba de o calatorie de agrement sau de business.
Romania poate fi din aceasta perspectiva o destinatie atractiva pentru turistii
care cauta experiente autentice, in mijlocul unor comunitati traditionale.

Pentru acesti turisti, lipsa infrastructurii nu mai este un impediment, ci,
dimpotriva, o atractie
, ei cautand destinatii izolate de cotidianul aglomerarilor
urbane. Acesti turisti
insa sunt si cei mai conectati la surse de informare digitale. De aceea, un
aspect-cheie in valorificarea noii cereri care se contureaza il va reprezenta
capacitatea furnizorilor de servicii turistice din Romania de a avea o prezenta
puternica online. Astfel, o familie de localnici dintr-un sat de la munte care
ofera vacante la tara ce includ meniuri preparate in casa, plimbari cu caruta si
dormit in fan ar fi util sa stie cum sa-si administreze si aplicatia online de
rezervari, pagina de Facebook si contul de PayPal.”