- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Udrea: Exista similitudini evidente intre frunza din brand si logo-ul unei firme de transport

02 Aug, 17:19 • Redactia DailyBusiness
Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului Elena Udrea a declarat, luni, la inceputul sedintei Consiliului de Brand, ca exista similitudini evidente intre frunza din brandul de turism al Romaniei si cea din logo-ul unei firme de transport din Marea Britanie.
Udrea: Exista similitudini evidente intre frunza din brand si logo-ul unei firme de transport

„Singura controversa referitor la brandul Romaniei este cea legata de izotip. Exista similitudini evidente, in opinia mea, intre acesta si logoul unei firme de transport din Marea Britanie”, a spus Udrea, citata de Mediafax.

Ea a adaugat ca i-a rugat pe reprezentantii THR-TNS sa explice Consiliului de Brand cum a fost creat izotipul.

„Dumneavoastra sunteti cei care vor decide. Asa cum veti decide, noi asa vom proceda”, s-a adresat Udrea reprezentantilor Consiliului, din care fac parte George Copos, Radu Enache, proprietarul lantului hotelier Continental, si fostii secretari de stat in Ministerul Turismului Lucia Morariu si Nicu Radulescu.

Ea a mai spus ca, daca se va dovedi ca asocierea THR-TNS a incalcat clauzele contractuale prin care era obligata sa prezinte ministerului un produs unic, institutia nu va plati banii prevazuti in contract.

„Toata aceasta controversa a avut si efecte pozitive. S-a facut o promovare a brandului pe care nu ne-am fi permis-o, daca ar fi fost sa o platim”, a spus Udrea, dupa care a parasit sala, lasandu-i pe reprezentantii Consiliului de Brand sa analizeze problema.

Consiliul de Brand s-a reunit luni la sediul MDRT, pentru a discuta raspunsul THR-TNS legat de asemanarea dintre frunza din brand cu un alt logo comercializat pe internet.

MDRT a solicitat asocierii THR-TNS explicatii privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic si alte simboluri comercializate pe internet si a precizat ca nu va efectua plati pana la clarificarea acestor aspecte.

Asocierea THR/TNS sustine ca brandul de turism si toate componentele sale au fost create de ea si, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existenta de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comuna, data fiind cantitatea semnificativa de desene pe internet.