- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Zapada creste afacerile agentiilor de turism cu 20% pana la primavara

09 Jan, 13:44 • Redactia DailyBusiness
Ninsorile puternice din ultima perioada vor determina o crestere a turismului intern in lunile ianuarie si februarie cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut, gradul de ocupare in unitatile de cazare din zonele montane fiind de circa 70%.
Zapada creste afacerile agentiilor de turism cu 20% pana la primavara

Pe langa vremea favorabila pentru sporturile de iarna, turismul este dinamizat in acesta perioada si de scaderea tarifelor fata de perioada sarbatorilor de iarna. Astfel, acestea vor fi cu circa 50% mai mici in aceasta perioada, au declarat, pentru DailyBusiness, reprezentantii Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).

„50% este diferenta dintre un pachet cumparat in aceasta perioada fata de un pachet cumparat in perioada sarbatorilor, insa scaderea de tarif reala este mai redusa pentru ca de revelion era inclusa in pret si masa festiva. Scaderea reala este de 15-20% in ianuarie si va avansa usor, la 20-25% in februarie, comparativ cu perioada sarbatorilor”, a explicat Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al ANAT.

In Poiana Brasov spre exemplu, tarifele la hotel sunt cuprinse intre 150 si 300 de lei pe noapte pentru o persoana.

„Sunt multe persoane care si-au rezervat locuri in statiunile montane pentru ianuarie inca din decembrie, pentru ca exista riscul de a nu mai gasi locuri acolo unde vroiau”, a precizat Badulescu.

Reprezentantii hotelului Edelweiss din Poiana Brasov au declarat ca daca in timpul saptamanii gradul de ocupare al hotelului este acelasi ca in primele doua luni ale anului trecut, in week-end-uri s-a inregistrat o crestere, camerele fiind rezervate aproape in totalitate pentru sfarsiturile de saptamana din ianuarie si februarie 2007.

In primele doua luni din acest an, reprezentantii agentiilor de turism estimeaza un grad de ocupare de 70% al statiunilor montane, dupa ce in perioada sarbatorilor acesta s-a ridicat la circa 90%.

Reprezentantii hotelului New Montana din Sinaia au spus ca anul acesta cererile sunt mai ridicate fata de inceputul anului trecut, insa nu au estimat un grad de ocupare pentru primele doua luni.

Pe de alta parte, reprezentantii agentiilor de turism romanesti considera ca singura problema care afecteaza turismul in aceasta perioada este infrastructura.

„Vacantele turistilor depind de prognoza meteo, pentru ca in cazul unei ninsori, nimeni nu poate sti cat timp vor fi blocate drumurile”, a mai spus Badulescu.

In acesta perioada se inregistreaza o crestere de circa 25% si a vacantelor petrecute de romani in strainatate, in special in statiunile de schi din Austria.

In ceea ce priveste Bulgaria, reprezentantii ANAT estimeaza ca anul acesta imaginea proasta pe care aceasta destinatie a avut-o in ultima vreme va diminua apetitul romanilor pentru vacante aici.

„Insa nu putem face o estimare clara fata de o scadere, pentru ca nu putem sti cu ce oferte vor veni hotelierii de aici”, a mai spus Badulescu.