- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Vanzarile BMW in Romania au crescut cu 36% in primul semestru

07 Jul, 15:59 • Redactia DailyBusiness
BMW a vandut in Romania, in primele sase luni din acest an, 1252 unitati, in crestere cu 36% fata de intervalul similar din anul trecut. In 2008, compania vrea sa vanda un total de 3000 de automobile.
Vanzarile BMW in Romania au crescut cu 36% in primul semestru

Cele mai multe masini vandute in primele sase luni din acest an sunt din modelele X5, cu 513 unitati comercializate, in crestere cu 391% fata de perioada similara din 2007 si Seria 3 care a avut vanzari in crestere cu 21%, pana la 339 unitati.

In ceea ce priveste marca Mini, BMW Group a raportat 124 unitati livrate in primele sase luni, in crestere cu 57% fata de perioada similara din anul precedent cand au fost comercializate 79 de automobile. Potrivit companiei, cel mai de succes a fost modelul Mini Cooper cu 96 unitati vandute si Mini Clubman cu 14 unitati.
In luna iunie a acestui an, BMW a comercializat 235 unitati, printre care 96 de unitati BMW X5, 70 unitati din Seria 3, sase unitati BMW X6, dar si 27 de unitati Mini.

BMW Group Romania estimeaza comercializarea unui numar de aproximativ 3.000 din autovehiculele in 2008.

Pe piata romaneasca, BMW a vandut anul trecut 2.727 de unitati, in crestere cu 65% fata de anul precedent. Cel mai bine vandute modele au fost X5, BMW Seria 3 si BMW X3.

Europa de Est, in topul vanzarilor

La nivel global, Grupul german BMW a vandut, in primele sase luni ale anului, 764.874 de automobile, in crestere cu 4,7% fata de perioada similara din anul trecut.

Cele mai mari vanzari, in prima parte a anului, au fost in Europa de Est, de 21.479 de automobile, in crestere cu 32,9% fata de anul precedent. La nivelul intregii Europe, BMW a vandut 470.225 de masini, cu 7,9% mai mult decat in perioada ianuarie-iunie 2007. Pe piata americana, vanzarile grupului german au scazut cu 4%, de la 164.441 la 157.913 automobile.

„In ciuda conditiilor economice dificile din unele piete auto, BMW intentioneaza sa-si imbunatateasca in 2008 nivelul vanzarilor fata de anul trecut. Cu toate acestea, vom continua sa monitorizam pietele internationale si performantele lor, pentru a reactiona atunci cand va fi necesar”, a declarat Ian Robertson, directorul executiv de vanzari si marketing al grupului.

Grupul BMW comercializeaza marcile de automobile BMW, Mini si Rolls Royce, precum si motocicletele BMW.