CARIERE

Piata de training se maturizeaza? Cat platesc firmele pentru educarea angajatilor

11 octombrie 2013, ora 10:01, autor(i): Andreea Radu   | 2 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
training1.jpg
Piata de training si consultanta din Romania incepe sa arate ca una matura, dupa mai mult de 10 ani de activitate. Acest segment a fost foarte afectat de criza financiara globala in 2009, dar in anii urmatori a crescut constant.

Ioana Pielescu, unul dintre fondatorii companiei de training si consultanta corporate Qipa, a aratat ca in anul 2009, bugetele de training pentru angajati ale firmelor prezente in Romania au fost afectate considerabil de criza, insa din 2010 companiile au reluat investitiile in personal. Apoi piata a crescut de la an la an.

De asemenea, Ioana Pielescu a mentionat ca in 2009 criza a ajutata sa se faca putina ôcuratenieö pe piata de training. ôIn 2009 cand bugetele de training au fost aliminate, multe companii din domeniu au inchis deoarece erau specializate doar pe o anumita industrie, precum constructii sau auto, iar acestea au fost grav afectate de criza si nu au mai investit in programele pentru angajatiö.

Ea a spus ca nu poate estima o valoare exacta a pietei de training locala, insa fara bugetele din fonduri europene, ar fi de cateva zeci de milioane de euro.



Anterior, specialistii chestionati de DailyBusiness.ro estimau ca piata din Romania valoreaza aproximativ 30 milioane de euro.

Ioane Pielescu a mentionat ca bugetele pe care companiile le platesc pentru trainingurile angajatilor pot incepe si de la 1.000 euro si ajung pana la peste 100.000 euro. Multinationalele sunt cele care trimit cel mai des angajatii la cursuri si tot ale au si cele mai mari bugete.Conform acesteia, bugetul mediu alocat de firme ar fi de aproximativ 10-12.000 euro.

In general, cele mai multe programe de training sunt urmate de echima de vanzari si management in vanzari, dar si de echipa de suport pentru vanzari.

Catalin Chites, fondator si managing partner Qipa, a declarat ca societatea isi doreste ca anul viitor sa isi majoreze cifra de afaceri cu 20%, la peste 500.000 euro/an.

In 2012, compania a avut o cifra de afaceri de 410.000 euro.

"In primele 9 luni ale acestui an am inregistrat o crestere cu 15% a numarului de clienti si o crestere cu 8% a cifrei de afaceri. Pentru anul 2014 avem trei directii strategice: sa crestem echipa proprie de vanzari, sa consolidam actualele parteneriate si sa dezvoltam la capacitatea sa maxima proiectul Followership", a spus Chites.

"Implementarea de programe customizate pe segmente bine definite de activitate si nevoi specifice, s-a dovedit a fi o strategie castigatoare pentru pozitionarea cat mai aproape de clienti, pornind de la profilul si nevoile lor. Principalul obiectiv pentru anul viitor este cresterea cifrei de afaceri cu 20%, la peste 500.000 euro/an", a adaugat reprezentantul companiei de training.

Qipa a lansat, alaturi de compania Votive LLP UK, programul Followership pentru corporatiile romanesti, care este validat pe piata din Statele Unite ale Americii pentru capacitatea de a schimba mentalitati, abordari si comportamentele oamenilor de business pentru a-si atinge obiectivele si a indeplini strategia companiei.

ôPrograme cu adevarat inovative si de dezvoltare, asa cum este Followership, sunt rar intalnite in Europa Centrala si de Est, iar piata din Romania se poate bucura acum de un astfel de concept. Followership este validat pe piata din Marea Britanie si din USA pentru capacitatea de a schimba mentalitati, abordari si in final, comportamentele oamenilor de business pentru a-si atinge obiectivele si a indeplini strategia companiei", a spus Keith Stanton, fondator si managing partner Votive LLP.

Prin acest nou concept se doreste ca aceste programe de training sa fie adresate celor din top management, cat si din echipa de middle management.

Keith Stanton a mai spus ca este nevoie ca piata de training sa se adapteze la cerintele pietei.

Pe piata locala de training mai activeaza si companii precum Codecs, Ascendis, Achieve Global, Human Invest, Tack International Romania si altele.

Citeste si:
Noua generatie de manageri: Liderul trebuie sa renunte la ego
Workaholic cu acte. Cum au devenit corporatiile singurul teren stabil din viata ta
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Adrian Popescu a spus:
11/10/2013 13:27
Titlu eronat . Companiile nu educa salariatii ( a educa are legatura cu morala ) Ceea ce fac companiile este sa specializeze salariatii in a face profit cit mai mare firmei .
 
Zsolt P.Buzogany a spus:
11/10/2013 14:49
Stimate Carierre,
Cu o experienta de 20 ani, in domeniul training de competente, respeciv Business Coachig, cu prudenta, si eleganta v-asi atrage atentia asupra datelor "intelese gresit" in acest articol.
Nici suma - estimativ - totala a potentialuli de piata din romania nu corespunde realitatii, si nici media per companii per an nu are tangenta cu ralitatea. In acest caz fericit, piata a fost subestimata de Dvstra.
Cu respectul cuvenit, este prea transparenta aceasta aparitie - adica o recalma - promovare, a companiei "intervievate" - dar facuta in stil "elegant", insa recomand cu respect, verificarea continutului, si al realitatii.
Va doresc, succes, si oameni zambitori.
Cu respect,
Zsolt P.Buzogany
Opfermann Consulting - Budapesta.
 
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 04 Iulie 2022, 08:46
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter