IDC estimeaza ca piata telefoanelor mobile a crescut cu 18%, in timp ce Strategy Analytics a raportat un avans de 16%.
„Clientii vor sa inlocuiasca telefoanele mai vechi cu unele noi, care au si functii de date pe langa cele de voce, situatie care genereaza crestere si alimenteaza ciclurile de innoire”, a declarat Kevin Restivo, analist IDC.
Cererea a crescut puternic mai ales pe segmentul smartphoneurilor de ultima generatie, precum Apple iPhone 4 sau Samsung Galaxy S, potrivit sursei mentionate.
Vanzarile iPhone au crescut cu 86% in trimestrul al patrulea fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce vanzarile de dispozitive BlackBerry s-au majorat cu 35%.
„Ultimul an a fost o perioada exploziva. Esalonul inalt al specialistilor in smartphone-uri, dar si producatorii de telefoane ieftine cu mai multe sloturi pentru cartele SIM au reusit sa castige teren in defavoarea unor megacompanii cu traditie”, comenteaza analistul Neil Maswton de la Strategy Analytics.
Producatori asiatici precum ZTE, Micromax si Spice au reusit performante foarte bune in India si pe alte piete datorita cererii tot mai mari de telefoane care pot gazdui simultan cartele SIM de la mai multi operatori.
Vanzarile solide de telefoane ieftine in China, Africa si America Latina au ajutat ZTE sa devina pentru prima data al patrulea producator la nivel mondial, depasit ca volum comercial numai de Nokia, Samsung si LG, potrivit IDC.
Vanzarile de telefoane ale ZTE au crescut cu 77% in perioada analizata, la 16,8 milioane de unitati.
Marii producatori de telefoane, respectiv Nokia, LG, Motorola Mobility si Sony Ericsson, au inregistrat vanzari in scadere in trimestrul al patrulea si au pierdut teren pe segmentul high-end in fata Apple si RIM.