- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

S-a inchis pusculita pentru ziare: Adevarul, singurul care si-a crescut usor vanzarile, GSP a pierdut cel mai mult

06 Sep, 16:43 • andra.gheorghe
Adevarul este singurul titlu din Top 10 al celor mai bine vandute cotidiene centrale care a crescut usor in vanzari, cu 6%, in trimestrul doi din 2010, fata de perioada similara a anului trecut. Restul publicatiiilor din clasament inregistreaza scaderi care pornesc de la 7% si ajung pana la 36%, cea mai mare depreciere fiind a cotidianului sportiv Gazeta Sporturilor.
S-a inchis pusculita pentru ziare: Adevarul, singurul care si-a crescut usor vanzarile, GSP a pierdut cel mai mult

Cel mai bine vandut cotidian central din tara a ramas si in trimestrul doi al anului curent tabloidul Click, editat de trustul Adevarul Holding. Ziarul si-a diminuat, insa, vanzarile, cu 7% in aprilie – iunie 2010 fata de aprilie – iunie 2009, vanzand in medie per aparitie 207.000 exemplare.

Pozitia a doua in Top 10 cele mai bine vandute cotidiene din T2 2010 este ocupata de tabloidul Liberatatea, editat de elvetienii de la Ringier. Vanzarile ziarului s-au diminuat cu 23% fata de T2 2009, raportand o medie de 148.000 exemplare per aparitie.

Pe trei urmeaza quality-ul Adevarul, singurul care a fost pe crestere in trimestrul doi al anului, cu vanzari medii per aparitie de 116.000 copii (+6%).

Jurnalul National, ziarul de referinta editat de trustul Intact, principalul rival al Adevarul, ocupa pozitia a patra a clasamentului, cu vanzari medii zilnice de 66.000 exemplare in aprilie – iunie 2010, cu 10% mai mici fata de trimestrul doi al anului anterior.

Tablodul Cancan si-a diminuat vanzarile cu 28% in T2 2010 fata de T2 2009, si ocupa locul cinci in top, cu putin peste 58.000 exemplare vandute zilnic.
[img=852]Top 10 vanzari T2 2010[/img]
Gazeta Sporturilor (GSP), cotidianul administrat de Catalin Tolontan, se claseaza pe 6, cu cea mai mare scadere a vanzarilor din clasament. Ziarul a pierdut 36% din vanzari in aprilie-iunie 2010, chiar inainte de startul Campionatului Mondial de Fotbal. Gsp a vandut circa 42.400 exemplare in T2 2010, fata de 66.400 in T2 2009.

Vanzarile GSP sunt similare celor inregistrate de Romania Libera (locul sapte), care scazut cu 10% in aprilie – iunie 2010, fata de aprilie – iunie 2009.

Si Pro Sport (opt), rivalul GSP, editat de Publimedia, si-a diminuat vanzarile cu 24% in T2 2010 fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la o medie de 33.000 exemplare vandute per aparitie.

Evenimentul Zilei se claseaza pe penultima pozitie, cu vanzari medii de 22.400 exemplare in T2 2010, cu 35% mai mici fata de trimestrul doi al anului precedent.

Clasamentul este inchis de Gandul, quality-ul marca Publimedia, care si-a diminuat vanzarile cu 14% in T2 2010, fata de trimestrul doi al anului trecut, ajungand la 13.200 exemplare per editie.