NEW MEDIA

De ce postam pe Facebook? Vezi cati utilizatori sunt cu adevarat activi

28 aprilie 2012, ora 00:07, autor(i): Andreea Radu   | 1 comentariu publicat
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
facebook.jpg
Este deja stiut ca popularitatea Facebook-ului se bazeaza pe satisfacerea nevoii fundamentale de a comunica. Totusi, doar o cincime dintre utilizatori sunt cei mai activi. Specialistii spun ca reteaua de socializare da o dependenta chiar mai mare decat tutunul.


"Psihologii considera actiunile de a adauga membrii ai familiei sau cunoscuti si a posta si privi imagini si videoclipuri, o actiune primara si chiar tribala", a declarat pentru DailyBusiness.ro Liviu Dumitru, CEO-ul si co-fondatorul agentiei de interactive Wizart Studios.

"Alte studii recente au demonstrat chiar ca utilizatorii isi extind chiar tendintele de introvertire sau extrovertire si isi asuma roluri si reactii previzibile in functie de sex, situatia materiala, preferintele muzicale sau grupul din care fac parte", a mai spus Dumitru.

El a subliniat ca dintre cei peste 500 de milioane de utilizatori, aproximativ 20% se afla in categoria de "power user", fiind cei mai activi. "Acestia au multi prieteni, posteaza continut mai des, dau multe Like-uri, comenteaza si aplica Tag-uri. Cu toate acestea, doar 5% sunt intru totul dependenti de Facebook", a explicat acesta.



Pentru ceilalti indivizi, Facebook este o experienta mai pasiva. Acestia au, in medie, 254 de prieteni si aproximativ 12% like-uri si cunostinte comune cu majoritatea prietenilor lor. Se pare ca acestia incearca sa isi reflecte cat mai realist viata personala in lumea digitala, spre deosebire de "power userii" care manifesta nevoia de a iesi in evidenta, a mai precizat Liviu Dumitru.

Cu toate acestea, dintre toate cererile de prietenie trimise doar 20% sunt respinse, iar mai putin de 5% din utilizatori au fost stersi din lista de prieteni.

Postam pe Facebook pentru ca ne dorim sa intarim imaginea pe care noi credem ca ceilalti o au despre noiLiviu Dumitru

"Studiile sugereaza ca stabilim relatii cu persoanele populare sau care posteaza continut interesant, in defavoarea celor cu care avem mai multe lucruri in comun dar tind spre a fi utilizatori pasivi", a aratat Dumitru.

"Pentru multi utilizatori, aceasta retea de socializare da o dependenta mai mare decat tutunul, din simplul motiv ca investitiile de timp si resurse sunt minime, iar feedback-ul emotional este, de cele mai multe ori, ridicat", a mentionat seful Wizart Studios.

Chiar daca s-a ridicat de multe ori problema incalcarii vietii private, multi utilizatori continua sa posteze imagini intime, sa isi expuna sentimentele si emotiile sau sa adopte un comportament condamnat de familie si prietenii apropiati. Facebook ne pune la dispozitie in permanenta persoane cu care sa vorbim sau postari la care sa reactionam.

Liviu Dumitru
Liviu Dumitru
Potrivit lui Liviu Dumitru, acest segment de utilizatori isi personalizeaza paginile si continutul pana la limita narcisismului, publicand de multe ori informatii private despre ei insisi sau chiar despre persoanele din jur.

Facebook este, in aparenta, una din putinele experiente care se ridica la nivelul asteptarilor. Publicul fiecarui individ este mult mai prietenos si deschis spre informatii decat prietenii din viata reala, insa majoritatea utilizatorilor mai vechi de cateva luni sunt constienti ca nu este demn de incredere, considera Dumitru.

"Postam pe Facebook pentru ca ne dorim sa intarim imaginea pe care noi credem ca ceilalti o au despre noi, pentru ca e rapid, comunicam si primim feedback in timp real si este o experienta benefica, de cele mai multe ori, pentru ego-ul fiecaruia dintre noi", a precizat CEO-ul Wizart Studios.

"Suntem constienti ca, la fel ca multe alte tehnologii, are aspecte pozitive si negative. De noi depinde echilibrarea acestui raport: fie prin selectarea riguroasa a continutului postat, a prietenilor, like-urilor sau a timpului petrecut pe reteaua de socializare, stabilirea identitatii si a felului in care suntem priviti de ceilalti ne apartine in totalitate", a adaugat el.

In Romania numarul utilizatorilor de Facebook este in continua crestere, ajungand la peste 4,7 milioane de persoane, conform serviciului Facebrands.

Liviu Dumitru lucreaza in domeniu de peste 9 ani si a manageriat cu success mai mult de 800 de proiecte de-a lungul anilor, pe diverse piete globale, Statele Unite, Europa, Asia si Africa. Alaturi de un antreprenor american a infiintat compania Wizart Studios in 2003, dezvoltand proiecte exclusiv pentru Statele Unite ale Americii pana in 2008. Din 2008 agentia Wizart Studios a cucerit piata din Romania, castigand conturi precum Credit Europe Bank, Adidas Romania, Anchor Grup, Uncle Ben's, BMW, Skoda, Camera de Comert Franceza, Galeria Real si altii.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Adrian Popescu a spus:
28/04/2012 22:21
Raspunsul este ; din fudulie si prostie .
 
Materialele zilei din NEW MEDIA
in | 0 vizualizari | 0 comentarii

Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Marti, 25 Aprilie 2017, 19:24
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter