- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Blue Air, dupa restructurarea din 2010: Am redus costurile cu 25-26%

08 Apr, 00:01 • cristina.mihai
Care au fost roadele procesului de restructurare initiat de linia aeriana low-cost Blue Air in toamna anului trecut? O reducere a costurilor de 25-26%, a spus, pentru DailyBusiness.ro, Gheorghe Racaru (foto), directorul operational al companiei.
Blue Air, dupa restructurarea din 2010: Am redus costurile cu 25-26%

Potrivit bilantului pe 2009 al companiei, in acest an firma a inregistrat venituri de peste 670 milioane lei si a avut cheltuieli totale de 663 milioane lei.

Potrivit lui Racaru, compania a disponibilizat recent circa 60-70 romani si mai multi din angajatii straini, si a renuntat la 3 aeronave. In prezent, mai opereaza doar 8 avioane. Pana in vara anului viitor, numarul acestora ar putea ajunge la 9-10, ca urmare a unor achizitii sau inchirieri.

O parte din angajatii disponibilizati au fost relocati catre alte firme din grup. Proprietarul, Nelu Iordache mai detine si o companie de transport aerian privat.

In curand, Blue Air va mai renunta la doua aeronave carora le expira contractele de leasing, iar acestea vor fi inlocuite de altele.

Cum vede Gheorghe Racaru piata? „Piata este buna, nu asteptam scaderi decat la pretul petrolului„, spune directorul operational, glumind pe seama preturilor tot mai mari la combustibil.

Grupul de firme isi mentine planurile de a construi un aeroport in sudul Capitalei, iar Racaru spune ca sunt „in grafic” cu constructia. In prezent, proiectul se afla in faza avizelor de mediu.

„Putem finaliza constructia in 12-18 luni, dupa ce obtinem toate avizele, insa avand in vedere ca inca nu le-am obtinut, nu ma pot hazarda sa dau un termen de debut al lucrarilor”, a explicat Gheorghe Racaru.

In toamna lui 2010, Blue Air a anunta ca renunta la o treime din angajati si ca va scadea cu 40% capacitatea de zbor. La aceea data, Racaru spunea ca a renuntat la 5 din cele 11 aeronave, dar ca urmeaza sa preia in leasing alte doua aeronave mai mici.

„La unii dintre furnizori aveam restante de o luna sau doua. Ei au ales sa ia avioanele inapoi. Am renuntat la aceste avioane pentru ca vrem sa ramanem in piata”, a mai spus oficialul companiei in septembrie 2010.

Ulterior, linia aeriana a inceput sa se lupte cu cererile de insolventa de pe tribunal. Procedura a fost insa suspendata, firma platindu-si datoriile chiar inainte ca instanta sa se pronunte in cazul insolventei.