Lucrările la una dintre cele mai dificile secțiuni ale Autostrăzii Sibiu–Pitești (A1) au intrat într-o nouă etapă majoră. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat începerea operațiunilor de dinamitare a muntelui de pe Valea Oltului, pentru construirea tunelului Robești, parte a Secțiunii 2 Boița–Cornetu, potrivit Antena 3 CNN.
Te-ar mai putea interesa și: Incendiu devastator la Mănăstirea Cozia. Trafic blocat pe Valea Oltului
Anunțul a fost făcut luni de Cristian Pistol, directorul CNAIR, care a precizat că tunelul va avea o lungime de 900 de metri și va fi realizat de asocierea turcă Mapa–Cengiz, aceeași care construiește întregul lot de 31,33 km. Operațiunile de dinamitare vor fi efectuate zilnic, până la străpungerea completă a masivului de stâncă dură, iar lucrările vor continua în regim non-stop, 24 de ore din 24.
Construcția tunelului Robești implică un efort de proporții: vor fi excavați peste 200.000 de metri cubi de rocă, utilizate aproximativ 70 de tone de explozibili, 60.000 de metri cubi de beton și 4.000 de tone de armături metalice.
Tunelul Robești este doar unul dintre cele șapte tuneluri prevăzute pe secțiunea Boița–Cornetu, care include și 48 de viaducte, poduri și pasaje. Cu o valoare totală de 4,25 miliarde de lei (fără TVA), acest segment face parte din tronsonul montan al autostrăzii Sibiu–Pitești, considerat cel mai complex din punct de vedere tehnic.
Proiectul este finanțat prin Programul Transport (PT) și are ca termen de finalizare anul 2028.
Autostrada Sibiu–Pitești, cu o lungime totală de 122 km, este una dintre cele mai importante investiții în infrastructura rutieră a României, fiind singura conexiune directă între Transilvania și sudul țării. Potrivit CNAIR, Secțiunile 2 și 3 ale autostrăzii traversează zone muntoase dificile, ceea ce implică soluții inginerești complexe și un ritm de lucru susținut.