În primele 9 luni din 2025, în structura veniturilor, segmentele de afaceri distribuție și logistică au înregistrat creșteri de 18%, respectiv 21%, în timp ce segmentul de afaceri transport a înregistrat o scădere de 4%.
„În luna noiembrie aniversăm patru ani de la listarea companiei la Bursa de Valori București, un moment cheie în evoluția Aquila, când ne-am asumat obiectivele ambițioase de a crește cifra de afaceri cu 50% și de a dubla EBITDA până în 2026, având ca reper anul listării” a spus CEO-ul Aquila.
Avansul veniturilor din segmentul distribuție reflectă dezvoltarea organică, atragerea de noi linii de afaceri și sinergiile operaționale realizate în urma integrării companiilor achiziționate.
„Integrarea companiilor achiziționate și investițiile realizate în ultimii ani au generat sinergii vizibile în 2025, care se reflectă în trendul ascendent al veniturilor și EBITDA. Acestea vor continua să se amplifice pe măsură ce vânzările ating potențialul optim” a transmis Cătălin Vasile, CEO Aquila.
Citește și: Listarea Cris-Tim: 85% din acțiunile pentru retail, subscrise în doar două zile
Canalele de distribuție cu cel mai mare ritm de creștere au fost HoReCa (+30%) și retailul tradițional (+25%). În segmentul logistică, Aquila a implementat proiecte noi care au contribuit atât la avansul veniturilor, cât și la consolidarea modelului de afaceri integrat.
Vânzările aferente brandurilor proprii, care includ 126 de articole, au depășit 105 milioane de lei, în creștere cu 19% față de perioada ianuarie-septembrie 2024. Veniturile aferente brandurilor proprii din categoria produselor alimentare (Gradena, LaMasă și Yachtis) au înregistrat un avans de 18%, iar cele din categoria produselor non-alimentare (JetXpert, AquaXpert, ExpertWipes) au crescut cu 29%.
Profitul net al companiei aferent primelor 9 luni din 2025 al s-a situat la 34 milioane de lei
, în scădere comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în principal, din cauza majorării costurilor cu salariile și a diferențelor de curs valutar, precum și ca urmare a impozitului minim de 1% pe cifra de afaceri, procentul de impozitare ajungând la aproximativ 50% din profitul brut înregistrat în România.
„Considerăm că EBITDA reflectă cel mai corect performanța operațională și sustenabilitatea modelului nostru de afaceri. Ne menținem pe o traiectorie solidă de creștere și dispunem de toate instrumentele necesare pentru atingerea obiectivelor propuse pe termen mediu, acordând în același timp atenție constantă evoluțiilor fiscale și macroeconomice, ce pot influența temporar nivelul profitabilității” a declarat Cătălin Vasile, CEO-ul Aquila.
Prin infrastructura modernă și rețeaua extinsă în 3 țări, Aquila asigură disponibilitatea unei game largi de produse în peste 72.000 de puncte de desfacere, inclusiv magazine tradiționale, rețele moderne de retail și platforme online.
Portofoliul Aquila, format din peste 15.000 de produse, include atât mărci proprii precum Gradena, LaMasă și JetXpert, cât și branduri globale de renume, precum Kinder, Lavazza, Whiskas și Mutti.
Prin cele 4 achiziții recente, compania și-a consolidat poziția în piața regională, oferind clienților o gamă extinsă de produse, atât bunuri de larg consum, cât și soluții pentru întreținerea autoturismelor și echipamente de protecție a sănătății și a siguranței muncii.
Aquila operează prin patru canale principale de distribuție, având ca obiectiv strategic dezvoltarea segmentului HoReCa printr-un portofoliu complementar și sinergii cu companiile achiziționate și deține o flotă de distribuție de peste 1.600 autovehicule, din care mai mult de 200 sunt autocamioane.
În 2024, Aquila a înregistrat venituri record, de aproape 3 miliarde de lei, în creștere cu 17% față de anul anterior, susținute de strategia de creștere bazată pe consolidarea segmentului de distribuție, diversificarea portofoliului și dezvoltarea brandurilor proprii.
Fondată în 1994 de antreprenorii Alin Adrian Dociu și Constantin Cătălin Vasile, compania a fost listată la Bursa de Valori București (BVB) în noiembrie 2021.
Din grupul Aquila fac parte 6 companii Aquila Part Prod Com SA (compania-mamă) și filialele sale PRINTEX SA, Trigor AVD SRL (din Republica Moldova), Romtec Europa SRL, Parmafood Group Distribution SRL, Parmafood Trading SRL și KITAX Kft din Ungaria. Acțiunile companiei (simbol AQ) sunt incluse în indicele de referință BET al Bursei de Valori București și în indicii MSCI Frontier şi MSCI România. În 2024, prețul acțiunii Aquila a înregistrat o creștere de peste 25%, poziționând compania în top creșteri din indicele BET.
Cu peste 3.500 de angajați, inclusiv 5% străini, Aquila susține o cultură organizațională bazată pe diversitate și incluziune.
Mai multe detalii legate de activitatea și rezultatele financiare înregistrate de Aquila în primele nouă luni din 2025 găsiți în raport.
Citește și: Carrefour vrea să intre pe piața din Serbia și evaluează vânzarea magazinelor din România