Carrefour ar urma să intre pe piața din Serbia, potrivit unui anunț făcut de Jagoda Lazarevic, ministrul comerțului intern și extern al Serbiei, transmite SeeNews.
„Intenția lor este să intre direct pe piața noastră, fără intermediari, să facă din Serbia un hub central și să angajeze un număr mare de companii sârbe ca furnizori. Modelul de afaceri pe care îl au în vedere este și găsirea de parteneri locali pentru francize”, a declarat Lazarevic într-un comunicat de presă luni, după o întâlnire cu reprezentanții Carrefour.
Citește și: Colosal! Grecii de la Metlen aduc în România încă 100 de milioane de dolari. Ce destinație vor avea banii
Oficialul a menționat că discuțiile cu Carrefour vor continua până la finalul acestui an, când se așteaptă ca managerii retailerului să meargă în Serbia.
Piața de retail din Serbia este dominată de lanțuri mari, precum Delhaize Serbia, o unitate a retailerului alimentar olandezo-belgian Ahold Delhaize, Mercator-S, parte a Fortenova din Croația, Lidl și METRO din Germania, precum și Univerexport și DIS, deținute de companii locale.
Pentru a limita creșterea recentă a prețurilor alimentelor, guvernul sârb a introdus, începând cu 1 septembrie, o limită de 20% pentru marjele de profit ale marilor retaileri, valabilă pentru o perioadă de șase luni.
„Apariția lanțurilor de magazine precum Carrefour ar contribui cu siguranță la consolidarea concurenței, la o mai mare varietate de opțiuni pentru consumatori și la disponibilitatea produselor de calitate la prețuri competitive. Obiectivul nostru este ca piața să fie dinamică, sănătoasă și stabilă, în beneficiul cetățenilor”, a declarat Lazarevic.
Citește și: Bugetul de Black Friday 2025: majoritatea cheltuie sub 1.000 lei şi compară preţurile
Fondat în 1963, Grupul Carrefour operează o rețea de peste 14.000 de magazine în peste 40 de țări și este unul dintre liderii mondiali în comerțul cu produse alimentare, se arată pe site-ul său web. În al treilea trimestru al anului 2025, vânzările Grupului Carrefour au atins 22,6 miliarde de euro (26 miliarde de dolari), în creștere cu 2,1% față de anul precedent, potrivit situației financiare a companiei pentru această perioadă.