Vineri, 17 octombrie, va fi deschis traficul pe lotul 2 al Autostrăzii A7 Ploieşti–Buzău, care are o lungime de 28,35 kilometri, între Mizil și Buzău. Cu toate acestea, deși autoritățile anunță cu optimism evenimentul, realitatea din teren este mai complicată decât o arată comunicatele oficiale. Potrivit Asociației Pro Infrastructura (API), circulația va fi permisă numai pe direcția către București, în timp ce șoferii care vor să meargă în sens invers, spre Buzău, nu vor putea folosi autostrada pe întregul tronson.
Te-ar mai putea interesa și: Un nou drum național se deschide în județul Timiș. DN69A leagă Timișoara de Autostrada A1
Deși A7 ar trebui să asigure un flux rutier rapid și sigur între Ploiești și Buzău, șoferii care vin dinspre Ploiești vor fi obligați să părăsească autostrada la kilometrul 47, urmând să intre pe drumul județean DJ203G și să tranziteze mai multe localități — Stâlpu, Pietrosu, Costești și Spătaru — înainte de a ajunge la Buzău. În loc să beneficieze de un traseu complet pe autostradă, aceștia vor fi nevoiți să circule prin sate, reluând practic condițiile de trafic vechi, cu limitări de viteză și traversări de zone locuite.
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructura critică dur situația, calificând-o drept un nou exemplu de incompetență și delăsare din partea autorităților române, în special a CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) și a Ministerului Transporturilor. Într-un mesaj publicat pe Facebook, organizația afirmă că „la noi niciodată nu este aşa simplu” și că grija față de cetățeni pare inexistentă.
API susține că oficialii au avut suficient timp pentru a se asigura că firma turcească Nurol, care construiește lotul vecin și nodul rutier A7–DN2, finalizează și breteaua de descărcare necesară pentru circulația completă în ambele sensuri. Cu toate acestea, doar breteaua de urcare spre București este gata, în timp ce cea de descărcare spre Buzău nu poate fi folosită.
De asemenea, Asociația amintește și de întârzierile cauzate de constructorul bulgar Trace, responsabil de trei structuri unde s-au produs erori grave de execuție, inclusiv suduri incorecte și probleme de remediere la podul peste pârâul Sărata, care au contribuit la decalarea lucrărilor și la imposibilitatea deschiderii complete a tronsonului.
În ciuda acestor probleme, inaugurarea de vineri va adăuga încă un segment la rețeaua națională de drumuri de mare viteză. După deschiderea acestui lot, România ajunge la un total de 1.353,4 kilometri de autostrăzi și drumuri expres, din care 83,54 kilometri au fost inaugurați doar în cursul anului 2025.
Te-ar mai putea interesa și: Vești bune pentru șoferi. Se deschide o nouă autostradă în România