Stelian Bujduveanu a răspuns la întrebările Europa FM privind disponibilitatea apei calde și a căldurii în această iarnă, oferind asigurări optimiste că bucureștenii nu vor întâmpina probleme majore, notează news.ro.
„O să fie şi este mai bine. Mă uit pe hartă şi în zona de Colentina, în zona de Tei, aveam astăzi avarii acolo, pentru că se repune în funcţie sistemul care a fost schimbat”, a spus Stelian Bujduveanu. Primarul a anunţat că se închid aceste lucrări.
„Am dispus să nu mai dăm drumul la niciun şantier pe perioada iernii.”
„Vara, Bucureştiul funcţionează în două CET-uri din patru, iar pe zona de sud, unde a mai fost o avarie la final săptămânii trecute, avaria a fost datorată Elcenului, pentru că un CET din cele două a picat.”
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/10/Elcen.jpg)
„În momentul de faţă, s-a început încărcarea sistemului complet, pentru că ne pregătim de încălzire pentru iarnă şi toate cele patru CET-uri vor funcţiona”, a dat asigurări primarul.
Bujduveanu a punctat că toate cele patru CET-uri ale Bucureștiului trebuie să funcționeze la capacitate maximă, menționând că, deși unii locuitori au reclamat lipsa apei calde, majoritatea problemelor au fost legate de parametrii necorespunzători ai furnizării.
„Îi pot asigura pe bucureştieni că în zona de Sectorul 2, am vorbit mai întâi despre zona de Tei, Colentina, în această săptămână va fi pus în funcţie un nou sistem care nu va mai avea nicio avarie” a spus Bujduveanu.
Primarul interimar al Capitalei a precizat că, odată cu venirea primăverii și reducerea cererii de agent termic, în special pentru încălzire, vor fi redeschise noi șantiere.
Primarul a subliniat că în ultimii 35 de ani nu s-au făcut investiții semnificative în sistemul centralizat de termoficare, motiv pentru care primarii care s-au succedat au lăsat Bucureștiul într-o stare degradată, investițiile „în pământ” nefiind vizibile imediat.
Primarul interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a declarat că, din cei 1.000 de kilometri de rețea principală, cea mai afectată și care pleacă din CET spre punctele secundare, au fost reabilitați până acum 250 de kilometri, adică aproximativ un sfert din total, în mandatul precedent și cel actual.
”Avem 1.000 de kilometri de reţea principală, care este şi cea mai avariată, cele care pleacă din CET în punctele secundare şi reţeaua secundară, iar din 1.000 de kilometri, până acum, pe mandatul precedent şi actual, am reuşit să schimbăm 250 de kilometric, deci un sfert din reţea este reabilitat complet”, a mai spus Bujduveanu.