Producătorul auto Ford a invocat cererea redusă pentru vehicule electrice în Europa și, ca atare, va reduce volumul producției „pentru a se alinia mai bine la cererea actuală a consumatorilor”. Ford va oferi angajaților pachete compensatorii pentru plecarea voluntară, în timp ce uzina din Köln va trece de la două schimburi zilnice la un singur schimb, începând cu luna ianuarie. Decizia face parte dintr-un plan mai amplu de restructurare a operațiunilor europene, care vizează eficientizarea producției și ajustarea forței de muncă la realitățile pieței.
Sindicatul IG Metall a criticat planurile de concediere, avertizând că acestea vor duce la o „moarte incrementală” a uzinei din Köln. Reprezentanții sindicatului au exprimat îngrijorări grave cu privire la impactul asupra forței de muncă și au indicat că sunt pregătiți să acționeze pentru a canaliza nemulțumirile lucrătorilor în mod corespunzător.
În 2023, Ford a investit 2 miliarde de dolari pentru a transforma uzina din Köln într-o facilitate de ultimă generație, neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, specializată în dezvoltarea de vehicule electrice.
Cu toate acestea, adoptarea EV-urilor în Europa a fost semnificativ mai lentă decât se anticipase inițial.
Analiștii estimau că vehiculele electrice vor reprezenta 35% din înmatriculările de noi vehicule în Europa până la sfârșitul anului 2025, însă până în luna iulie acestea reprezintă doar 15,6%. Creșterea anuală este de 12,5%, iar experții estimează acum o cotă de piață de 20% până la sfârșitul anului, scriu editorii de la CBT News.
Anunțul privind concedierile vine la mai puțin de un an după ce Ford a prezentat un plan drastic de restructurare a operațiunilor europene.
Planul includea închiderea uzinei Saarlouis din Germania până la sfârșitul anului 2025 și reducerea a 4.000 de locuri de muncă în Europa și Marea Britanie până în 2027, cele mai mari reduceri vizând Germania. Noile concedieri anunțate se vor adăuga celor inițiale, rezultând o reducere totală de 18% a forței de muncă europene.