Ministrul Educației, Daniel David, a explicat într-un interviu recent că, deși elevii din România petrec zilnic mult timp la școală, numărul total de ore pe parcursul unui an școlar este mai mic decât media internațională a statelor din Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE). Situația paradoxală se datorează, spune el, faptului că România a ales să includă mai multe săptămâni de vacanță, ceea ce comprimă activitatea didactică într-un interval mai scurt de timp, potrivit capital.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Guvernul aprobă schimbări de prefecți și legi cu impact major în educație, finanțe și administrație
Ministrul a precizat că este deschis ideii reducerii numărului de ore zilnice pentru elevi, însă această măsură ar presupune și diminuarea duratei vacanțelor, pentru a păstra echilibrul între timpul alocat studiului și cel pentru odihnă.
„Nu putem avea și mai puține ore, și mai multe vacanțe”, a afirmat Daniel David în cadrul podcastului „În banca din spate”, realizat de elevii de la Liceul „Danubius”.
Potrivit datelor OCDE, România se află la coada clasamentului în privința numărului total de ore de curs pe an: elevii de gimnaziu acumulează în jur de 4.000 de ore de învățare, iar cei din ciclul primar circa 3.600 – cifre mai mici decât media internațională. În același timp, România se numără printre țările cu cele mai lungi vacanțe, depășită doar de Letonia, Grecia și Lituania.
Organizația internațională atrage însă atenția că vacanțele prelungite pot accentua inechitățile educaționale, mai ales în cazul elevilor proveniți din medii vulnerabile, care nu au acces la resurse educaționale în afara școlii. Aceștia riscă să revină din vacanțe cu decalaje semnificative față de colegii lor, ceea ce afectează ritmul de învățare și performanțele școlare.
Te-ar mai putea interesa și: Ministrul Educației anunță când se redeschid școlile închise din cauza codului roșu de ploi