Amazon Web Services (AWS), cel mai important furnizor global de servicii cloud, s-a confruntat luni cu o întrerupere semnificativă, care a blocat funcționarea mai multor platforme online cunoscute, potrivit CNBC.
Amazon Web Services a confirmat că există o „problemă operațională” a generat erori în mai multe servicii și că echipele tehnice „intervin simultan pe mai multe fronturi pentru a accelera remedierea”.
Pe DownDetector, un site care monitorizează întreruperile serviciilor online, utilizatorii au semnalat probleme la aplicații și platforme precum Snapchat, Roblox, Fortnite, brokerul online Robinhood, aplicația McDonald’s și multe altele.
Coinbase și Signal au anunțat pe platforma X (fosta Twitter) că întâmpină probleme cauzate de această întrerupere a AWS.
Primele semne ale avariei au apărut în jurul orei 03:11 AM (ora de pe Coasta de Est a SUA), când Amazon Web Services a publicat pe Health Dashboard că investighează „rate crescute de erori și întârzieri pentru mai multe servicii AWS în regiunea US-EAST-1”.
Ulterior, compania a raportat că „ratele de eroare sunt grave” și că inginerii „lucrează activ” pentru remedierea situației.
Aproximativ două ore mai târziu, AWS a anunțat că a aplicat „măsuri inițiale de atenuare” și a transmis imediat: „Observăm semne semnificative de redresare. Majoritatea cererilor ar trebui să funcționeze acum. Continuăm să procesăm cererile rămase în coadă.”
„Atât de mult din lumea digitală depinde acum de trei sau patru mari companii de cloud computing care furnizează infrastructura de bază, încât, atunci când apare o problemă de acest gen, impactul poate fi uriaș și foarte extins”, a declarat Patrick Burgess, expert în securitate cibernetică de la BCS, The Chartered Institute for IT din Marea Britanie.
Un purtător de cuvînt al Guvernului a declarat pentru CNBC: „Suntem informați despre un incident care afectează Amazon Web Services și mai multe servicii online ce se bazează pe infrastructura sa. Prin mecanismele noastre consacrate de răspuns la incidente suntem în contact cu această companie, care lucrează pentru restabilirea serviciilor cât mai rapid posibil.”
Lloyds Banking Group a confirmat că unele dintre serviciile sale au fost afectate și le‑a cerut clienților „să aibă răbdare” în timp ce acestea sunt readuse online.
Unii clienți ai United Airlines și ai Delta Air Lines au raportat pe rețelele sociale că nu și‑au putut găsi rezervările online, nu au putut face check‑in sau avea bagaje de predat.
Alți utilizatori de pe rețelele sociale menționau perturbări în jocuri bazate pe cloud, inclusiv Roblox și Fortnite, în timp ce platforma de criptomonede Coinbase a declarat că mulți utilizatori nu au putut accesa serviciul din cauza întreruperii.
Instrumentul de design grafic Canva a transmis că „înregistrează rate de eroare semnificativ crescute care afectează funcționalitatea pe Canva. Există o problemă majoră cu furnizorul nostru cloud de bază.”
Instrumentul de căutare AI Perplexity este, de asemenea, afectat. „Cauza principală este o problemă AWS. Lucrăm pentru rezolvarea ei,” a declarat CEO‑ul Aravind Srinivas într‑o postare pe X.
Nu este pentru prima dată când companii majore sunt afectate de o problemă tehnică; în iulie 2024, o actualizare defectuoasă de software a firmei de securitate cibernetică CrowdStrike a demonstrat cât de fragilă este infrastructura globală de tehnologie, atunci când sistemele Microsoft Windows au căzut, creând haos în valoare de milioane de dolari și amânând mii de zboruri, scriu editorii de la CNBC.
Citește și: Apocalipsa Trendyol: Gigantul retailului alimentar se alătură platformei și dă lovitura cu transport gratuit