Conform datelor LSEG I/B/E/S, companiile europene ar urma să raporteze, în medie, o scădere de 0,2% a câștigurilor în trimestrul al treilea, sub estimarea analiștilor de 0,6% făcută săptămâna trecută.
Aceasta ar reprezenta cea mai slabă performanță trimestrială de la primul trimestru din 2024, notează Reuters.
Previziunile actuale contrastează puternic cu creșterea de 12,5% a câștigurilor anticipată pentru trimestrul al treilea, înainte ca președintele american Donald Trump să anunțe planurile pentru o gamă largă de tarife.
Estimările privind veniturile companiilor europene au fost revizuite în scădere, acestea fiind așteptate să se reducă cu 0,3% comparativ cu anul precedent.
În urmă cu un an, companiile incluse în indicele STOXX 600 raportau, în medie, o creștere de 7,8% a câștigurilor în trimestrul al treilea și o scădere de 1,1% a veniturilor. În trimestrul al doilea din 2025, câștigurile au crescut cu 4,0% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.
Acest sezon de raportări ar putea evidenția modul în care companiile europene navighează într-un mediu comercial instabil și dacă vor beneficia de mai multă claritate după acordul-cadru UE-SUA din iulie.
De exemplu, acțiunile companiei franceze SEB și a celei britanice Aston Martin au scăzut luni, după ce SEB și-a redus prognoza de profit, iar Aston Martin a avertizat asupra unei pierderi anuale mai mari decât se anticipase, ca urmare a cererii reduse și a tarifelor impuse de SUA.
Aston Martin Lagonda a avertizat asupra unor pierderi suplimentare, pe fondul tarifelor americane, ridicând totodată semne de îngrijorăre legate de presiunile asupra lanțului de aprovizionare, generate de atacul cibernetic asupra Jaguar Land Rover.
Constructorul britanic de mașini de lux, cu sediul în Warwickshire, a declarat că se așteaptă acum la pierderi subiacente mai mari de 110 milioane de lire sterline, nivelul inferior al intervalului estimat anterior.
Anunțul reprezintă a doua revizuire negativă a prognozei de la începutul lunii iulie.
Conducerea Aston Martin a precizat că a demarat o revizuire „imediată” a costurilor și cheltuielilor, ca urmare a condițiilor mai dificile de pe piață.
Acțiunile companiei au scăzut luni cu până la 11% în timpul ședinței de tranzacționare, potrivit BBC.
Aston Martin a precizat că volumele de vânzări en-gros vor scădea cu un procent mediu spre ridicat, din cauza „provocărilor accentuate din mediul macroeconomic global, inclusiv impactul continuu al tarifelor”, performanțe mai slabe fiind înregistrate atât în America de Nord, cât și în Asia.
Compania și-a redus livrările către SUA în trimestrul al doilea, după ce președintele american a impus în aprilie un tarif de 25% pentru importurile de automobile.
În iunie, livrările au fost reluate, după ce Regatul Unit a încheiat un acord cu SUA pentru un tarif redus de 10% aplicat primelor 100.000 de vehicule produse de fiecare constructor britanic.
Orice unitate care depășește acest prag este supusă unui tarif de 27,5%.
Cu toate acestea, Aston Martin a declarat că tarifele continuă să afecteze performanțele companiei.
Potrivit raportului LSEG, sectorul imobiliar este așteptat să înregistreze cea mai mare creștere a câștigurilor, de 5,6%, în timp ce sectorul utilităților ar urma să înregistreze cea mai mare scădere a câștigurilor dintre toate sectoarele, tot de 5,6%.
Câștigurile din zona euro au fost dezamăgitoare în acest an, însă se estimează o îmbunătățire în 2026, susțin analiștii J.P. Morgan, care au revizuit luni ratingul regiunii de la „neutral” la „overweight” scriu editorii de la investing.com.