Impozitele auto urmează să se schimbe radical începând cu 1 ianuarie 2026, după ce Parlamentul a aprobat proiectul Guvernului care modifică formula de calcul pentru taxele plătite de șoferi. Cea mai importantă măsură vizează mașinile hibrid, pentru care impozitul ar putea crește chiar și de 13 ori, ajungând la nivelul vehiculelor pe benzină și motorină, potrivit digi24.ro.
De exemplu, un SUV hibrid cu motor de 2,5 litri, impozitat în 2025 cu doar 70 de lei, ar urma să coste 992 de lei anual, potrivit noii grile. În paralel, un model similar cu motor termic va fi taxat în 2026 cu 1.076 de lei (Euro 5) sau 1.100 de lei (Euro 6), arată datele compilate de Newsweek.
Te-ar mai putea interesa și: Datoria României se apropie de 60% din PIB, iar mediul de afaceri anticipează majorări de taxe și impozite
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/10/Masini-Autovit-1-1024x673.jpg)
Noua lege schimbă logica fiscală: impozitul nu va mai fi redus automat pentru mașinile hibrid, ci va fi determinat strict de capacitatea cilindrică și de norma de poluare. Practic, automobilele hibride vor avea un regim apropiat de cel al mașinilor clasice, eliminându-se avantajul fiscal de până acum. În același timp, mașinile electrice, deși rămân cele mai puțin impozitate, nu vor mai fi complet scutite: proprietarii vor plăti un impozit fix de 40 de lei pe an.
Reforma face parte din angajamentele asumate prin PNRR și vine într-o perioadă în care presiunea fiscală este în creștere, fapt criticat de economiști. Profesorul Cristian Păun avertizează că statul „a ales cel mai prost moment” pentru majorarea taxelor, în contextul în care populația este deja afectată de prețuri mari și incertitudine economică.