Prin muncă multă, sacrificii și perseverență, acest indian a transformat obstacolele într-o poveste de succes, scrie CNBC. În momentul în care s-a mutat din Punjab, India, în San Francisco, la doar 19 ani, în 2006, Money Singh nu era deloc entuziasmat. Singur și depresiv, acesta se simțea pierdut.
A început o facultate, însă a fost nevoit să renunțe după ce unele credite din India nu i-au mai fost recunoscute. La insistențele mamei lui, a căutat rapid un job. A lucrat puțin timp într-o farmacie locală, apoi ca dispecer la compania de taxiuri a unchiului său, câștigând aproximativ 6 dolari pe oră.
Mai multe de 12 ani, Singh a lucrat ca șofer independent, apoi a condus o flotă de cinci mașini și și-a deschis chiar și propria companie de dispecerat. Apoi a lansat Driver’s Network, o agenție de marketing pentru conducători auto independenți, care există și astăzi sub numele ATCS Platform Solutions. Dar în 2018, Singh a simțit nevoia unei schimbări, așa că, ajutat de un prieten, a deschis un salon de frizerie. Amicul său i-a sugerat să urmeze exemplul mamei sale, proprietară de salon de coafură în India și, mai târziu, în California.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/05/dolari-1024x684.jpg)
Această afacere a fost însă un proces lung și costisitor. Money Singh a investit 75.000 de dolari din economiile sale, rezultate din anii de muncă pe taxi, și a așteptat un an pentru toate autorizațiile necesare.
La jumătate de an după deschidere, pandemia de coronavirus a lovit puternic afacerea. Prietenul său a trebuit să se retragă din motive familiale, iar Singh a închis salonul de frizerie, continuând însă să plătească chiria.
Pentru a menține afacerea pe linia de plutire, a apelat la toate resursele posibile: două împrumuturi guvernamentale, bani de la prieteni, retrageri din polița de asigurare de viață și carduri de credit.
„A trebuit să vând tot. Să mănânc mai puțin. Mă concentram să cheltui maximum un dolar pe masă, doar ca afacerea să reziste”, a povestit el.
În perioada în care salonul a fost închis, Singh a făcut școala de frizeri, pentru a diversifica serviciile oferite și a atrage o clientelă variată: bărbați, femei, copii și persoane din comunitatea LGBTQ+. Și-a redeschis afacerea în 2021 și a început să se extindă.
În prezent, Singh deține trei locații, are 25 de angajați (dintre care 15 frizeri). În 2024, saloanele sale au înregistrat vânzări de 1,07 milioane de dolari, iar compania de marketing a avut venituri de 1,18 milioane de dolari.
Ambiția sa are rădăcini în copilăria petrecută în Punjab. În anii ’80 și ’90, familia acestuia a trăit în plin conflict între separatiștii sikh și guvernul indian. Tatăl său a fost împușcat, iar o bombă a explodat în fața magazinului lor: „De atunci am învățat să muncesc fără oprire. Azi fac același lucru ca acum 19 ani: muncesc 15-16 ore pe zi și nu mă plâng”.