Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 80% și, dacă ritmul se menține, circulația pe acest lot va fi deschisă până la finalul anului 2025! Valoarea contractului UMB pentru construcția acestui lot al A7 este de 2,3 miliarde de lei (fără TVA), iar sursa de finanțare este asigurată prin PNRR.
Constructorul român UMB, una dintre cele mai performante companii de construcții din țară, continuă în forță lucrările pe Autostrada A7, în ciuda unor sincope financiare care au afectat temporar activitatea de pe șantier. Pe Lotul Focșani – Domnești Târg, în lungime de aproximativ 36 de kilometri, progresul fizic al lucrărilor a ajuns la 80%, cu perspective reale ca traficul rutier să fie deschis până la finalul anului 2025.
Citește și Ilie Bolojan: „Trebuie să ne concetrăm pe reducerea prețului la energie”
UMB a mobilizat pe acest lot nu mai puțin de 1.500 de muncitori și 425 de utilaje, reușind deja să aștearnă asfalt pe circa 28 de kilometri. Valoarea contractului pentru construcția acestui segment este de 2,3 miliarde de lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Proiectul este o componentă cheie a Autostrăzii A7, cunoscută și sub numele de Autostrada Moldovei, care va lega regiunea de nord-est a țării de rețeaua principală de autostrăzi. Tronsonul Focșani – Bacău – Pașcani este considerat vital pentru conectarea economică și socială a Moldovei cu restul țării.
Totuși, luna trecută, proiectul a fost afectat de un blocaj financiar semnificativ. Umbrărescu a fost nevoit să oprească temporar lucrările din cauza întârzierilor în decontarea lucrărilor deja executate. Muncitorii au fost trimiși forțat în concediu, prelungind astfel întreruperea activității pe șantier. Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a declarat atunci că, fără o clarificare a situației finanțării, reluarea lucrărilor nu poate fi garantată: „Până nu se clarifică situația finanțărilor, nu putem ști când se va putea relua lucrul. Fără finanțare, nu se poate construi nimic”.
În ciuda acestor probleme, mobilizarea din prezent arată că blocajul a fost depășit, cel puțin parțial, iar UMB a reluat lucrările în ritm accelerat. Progresul este vizibil și pe Lotul 2 al tronsonului Focșani – Bacău, între Domnești Târg și Răcăciuni, unde asfaltarea este în desfășurare, inclusiv în zona nodului rutier de la Răcăciuni. Aici, progresul fizic a depășit deja 52%, ceea ce menține în vigoare termenul estimat de finalizare până la sfârșitul anului 2025.
Vezi și A pierdut peste 170.000 de euro la păcănele și vrea banii înapoi! ”Aparatele au mers în gol”