- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Automobilele de această culoare se vând în cel mult 20 de zile! Află care este culoarea care influențează cel mai mult cumpărarea unei mașini second hand

18 Dec, 17:13 • Gabriela Andreescu
Deși ar putea părea un amănunt derizoriu, culoarea influențează destul de mult decizia de cumpărare a unei mașini second-hand. Un studiu realizat de o platformă online care oferă acces utilizatorilor la istoricul oricărei mașini pe baza codului VIN, arată că în funcție de culoare, unele mașini se vând mai repede decît altele.
Automobilele de această culoare se vând în cel mult 20 de zile! Află care este culoarea care influențează cel mai mult cumpărarea unei mașini second hand

Deși gusturile cumpărătorilor de mașini second-hand diferă puternic, există și tendințe generalizate în preferințele clienților. O analiză realizată de platforma online carVertical  arată cât de mult influențează culoarea mașinii în vânzarea unui autoturism utilizat, scrie afaceri.news.

Care sunt culorile de mașini care vând cel mai bine, conform studiului

Probabil cel mai neașteptat rezultat al analizei carVertical este primul lor de pe lista culorilor care ajută cel mai mult la vânzarea unei mașini și anume galbenul. Cu o medie de stat pe piață de doar 20,8 zile, se pare că mașinile la mâna a doua care au exteriorul colorat galben se vând cel mai repede. Acest lucru se datorează, probabil, în parte rarității, dar și coeficientului intrinsec de ”sex-appeal” pe care îl are o mașină galbenă, concluzionează autorii studiului.

Mașinile galbene se vând cel mai repede în România
Mașinile galbene se vând cel mai repede în România

Locul doi este ocupat de argintiu. Cu o medie extrem de apropiată de primul loc, mașinile argintii se vând după aproximativ 21,6 zile. Această concluzie nu este una surprinzătoare, având în vedere versatilitatea acestei culori care poate fi folosită atât într-un mediu de business, cât și pentru o mașină de familie.

Citește și: Au mințit că găzduiesc refugiați ucraineni, ca să primească ajutor de la stat! Sumele decontate se ridică până la 1.800.000 de lei

Pe locul trei se clasează nonculoarea negru. Faptul că poate fi ușor de asortat la orice gust, face din această nonculoare una populară în preferințele cumpărătorilor. Versatilitatea negrului face ca mașinile care poartă această nuanță să fie foarte căutate, având o medie de doar 22,9 zile de așteptare la vânzare.

Numărul de zile în care se vinde o mașină second hand în funcție de culoare, conform studiului CarVertical
Numărul de zile în care se vinde o mașină second hand în funcție de culoare, conform studiului CarVertical

Pe de altă parte, unele culori par să atragă mai puțin potențialii cumpărători.

Culoarea care se vinde cel mai greu este bejul. Deși este o alegere neutră, foarte populară la design-ul interior, șoferii se feresc de ea. Cu o medie de 26,2 zile la vânzare, bejul nu este totuși o “catastrofă”, diferența față de culoarea de pe primul loc fiind de puțin peste 5 zile. În procente, în schimb, diferențele sunt semnificative: în medie, durează cu 26% mai mult timp să vindeți o mașină bej decât una galbenă, mai scrie sursa citată.

Greu de vândut sunt și mașinile albe și cele verzi, cu o medie de 24,8, respectiv 24,7 zile la vânzare. Mașinile albe sunt, probabil, asociate cu flotele auto ale companiilor și, în plus, albul tinde să ascundă liniile caroseriei, făcând orice model să pară mai banal decât dacă ar avea culoare.

În Europa, în topul preferințelor pentru culorile auto se află negrul (23,5% din întregul parc auto european), albul (21,1%) și argintiul (17,6%). Astfel, cu excepția preferinței pentru galben, tendințele din România se suprapun peste cele europene.

Citește și: Cum le-au pus în circulație, cum s-au stricat! Primul tramvai Imperio de la Astra Arad s-a defectat la câteva ore de la inaugurare

Cu mai mult de 15 ani experiență în domeniul jurnalismului și o pasiune pentru tot ce înseamnă actualități, știri, și tot ce se întâmplă relevant atât în țară, cât și pe plan extern. ... citește mai mult