N-a trecut nici o zi de când bucureștenii sau plimbat cu noile tramvaie Imperio că acestea au început să dea primele semne de oboseală. La câteva ore după ce noile mijloace de transport au fost puse în circulație, au apărut și primele defecțiuni noaptea trecută la unul dintre acestea.
Primele 15 tramvaie Imperio de la Astra Arad, aduse în București și omologate după o serie lungă de peripeții care au făcut deliciul presei, au fost puse în circulație sâmbătă, 10 decembrie. Bucureștenii care au circulat pe linia lui 41 s-au putut bucura de condiții civilizate în transportul în comun….măcar pentru câteva ore. Asta pentru că în scurt timp de la lansarea pe șine, unul dintre tramvaie s-a defectat.
Un tramvai Astra Imperio a rămas blocat la capătul liniei 41 din Piața Presei, sâmbătă seara
Sâmbătă seara a apărut și prima defecțiune de la tramvaiele Astra Imperio, puse în circulație în București. La unul dintre tramvaie s-a defectat sensorul de la sistemul de frânare, conform reprezentanților STB, citați de Digi24. Problema a apărut când tramvaiul se afla la capătul liniei 41, de la Casa Presei. Conform sursei citate, în aproximativ 20 de minute reprezentanți de la Astra Arad au ajuns la fața locului pentru a remedia problema.
Această defecțiune a mult-lăudatelor tramvaie Imperio, primele tramvaie moderne aduse în București în ultimii 33 de ani, nu a trecut neobservată de călătorii de la fața locului, care au filmat momentul jenant în care au fost puși reprezentanții STB.
Ministrul Energiei explică ce se întâmplă cu facturile la energie ale românilor, după ce vor fi aplicate noile plafoane de preț. „Dacă vor fi necesare…
Tramvaiele trebuiau să circule începând cu luna septembrie, însă au existat tot felul de probleme cu motorizarea, cu recepția acestora pentru că erau neconforme cu peroanele. Sâmbătă, după ce toată saga omologării a luat sfârșit, tramvaiele au fost lansate în circulație, iar printre primii călători s-a numărat și Primarul Capitalei, Nicușor Dan:
„Este un moment de bucurie pentru Bucureşti, primele 15 din cele 100 de tramvaie pe care le avem contractate cu Astra Arad. În afară de cele 100 de tramvaie, mai avem în ultima fază a achiziţiei 100 de autobuze electrice, bani europeni, ca tramvaiele, 100 de troleibuze, bani din fondul de mediu. De asemenea, o să lansăm curând achiziţia pentru 22 de troleibuze, pentru care ne-a fost acceptată finanţare prin PNRR şi, de asemenea, am mai depus şi solicitări, dar suntem în competiţie cu alte localităţi, pentru alte 44 de alte tramvaie şi solicitare de finanţare pentru 150 de alte autobuze”, a afirmat Nicuşor Dan.
În timp ce deja unul dintre ele a dat dovadă de funcționare defectuoasă, STB SA spune că achiziția celor 100 de tramvaie noi aduce o serie de avantaje și premiere:
Tramvaiele au noua generație de validatoare la fiecare ușă, pentru a face plata călătoriei și cu cardul bancar sau cu dispozitive smart NFC
Tramvaiele au sistem de aer condiționat și încălzire HVAC, ce va permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon
Tramvaiele sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile și vin cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului, inclusiv Wi-Fi gratuit
Creșterea accesibilității datorată podelei total coborâte și a celor 5 uși duble de acces
Creșterea capacității de transport fără a fi necesară creșterea parcului circulant
Consum energetic mult mai redus față de tramvaiele aflate în exploatare. Astfel, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra
Din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracțiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice dar și o reducere a timpilor necesari reparațiilor accidentale
Reducerea timpilor de parcurs și cresterea calității rulării prin sistemele moderne de tracțiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracțiune
Conducătorii tramvaielor beneficiază de condiții moderne de operare, cu o cabină spațioasă, echipată cu aer condiționat, camere video cu vedere în interiorul și exteriorul tramvaielor și un sistem de informare care le va oferi informații despre starea de funcționare a sistemelor tramvaiului, operarea ușilor și alte informații necesare în timpul mersului.
Cu mai mult de 15 ani experiență în domeniul jurnalismului și o pasiune pentru tot ce înseamnă actualități, știri, și tot ce se întâmplă relevant atât în țară, cât și pe plan extern. ... citește mai mult