- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Cum le-au pus în circulație, cum s-au stricat! Primul tramvai Imperio de la Astra Arad s-a defectat la câteva ore de la inaugurare

11 Dec, 16:55 • Gabriela Andreescu
N-a trecut nici o zi de când bucureștenii sau plimbat cu noile tramvaie Imperio că acestea au început să dea primele semne de oboseală. La câteva ore după ce noile mijloace de transport au fost puse în circulație, au apărut și primele defecțiuni noaptea trecută la unul dintre acestea.
Cum le-au pus în circulație, cum s-au stricat! Primul tramvai Imperio de la Astra Arad s-a defectat la câteva ore de la inaugurare

Primele 15 tramvaie Imperio de la Astra Arad, aduse în București și omologate după o serie lungă de peripeții care au făcut deliciul presei, au fost puse în circulație sâmbătă, 10 decembrie. Bucureștenii care au circulat pe linia lui 41 s-au putut  bucura de condiții civilizate în transportul în comun….măcar pentru câteva ore. Asta pentru că în scurt timp de la lansarea pe șine, unul dintre tramvaie s-a defectat.

Un tramvai Astra Imperio a rămas blocat la capătul liniei 41 din Piața Presei, sâmbătă seara

Sâmbătă seara a apărut și prima defecțiune de la tramvaiele Astra Imperio, puse în circulație în București. La unul dintre tramvaie s-a defectat sensorul de la sistemul de frânare, conform reprezentanților STB, citați de Digi24. Problema a apărut când tramvaiul se afla la capătul liniei 41, de la Casa Presei. Conform sursei citate, în aproximativ 20 de minute reprezentanți de la Astra Arad au ajuns la fața locului pentru a remedia problema.

Această defecțiune a mult-lăudatelor tramvaie Imperio, primele tramvaie moderne aduse în București în ultimii 33 de ani, nu a trecut neobservată de călătorii de la fața locului, care au filmat momentul jenant în care au fost puși reprezentanții STB.

Citește și: Românii continuă sancțiunile: Companiile din Romanian Business Chamber anulează parteneriatele cu băncile austriece și olandeze. În joc sunt peste 1 miliard de euro cifră de afaceri

Tramvaiele trebuiau să circule începând cu luna septembrie, însă au existat tot felul de probleme cu motorizarea, cu recepția acestora pentru că erau neconforme cu peroanele. Sâmbătă, după ce toată saga omologării a luat sfârșit, tramvaiele au fost lansate în circulație, iar printre primii călători s-a numărat și Primarul Capitalei, Nicușor Dan:

„Este un moment de bucurie pentru Bucureşti, primele 15 din cele 100 de tramvaie pe care le avem contractate cu Astra Arad. În afară de cele 100 de tramvaie, mai avem în ultima fază a achiziţiei 100 de autobuze electrice, bani europeni, ca tramvaiele, 100 de troleibuze, bani din fondul de mediu. De asemenea, o să lansăm curând achiziţia pentru 22 de troleibuze, pentru care ne-a fost acceptată finanţare prin PNRR şi, de asemenea, am mai depus şi solicitări, dar suntem în competiţie cu alte localităţi, pentru alte 44 de alte tramvaie şi solicitare de finanţare pentru 150 de alte autobuze”, a afirmat Nicuşor Dan.

Un tramvai Astra Imperio de pe linia lui 41 s-a stricat la câteva ore după inaugurare
Un tramvai Astra Imperio de pe linia lui 41 s-a stricat la câteva ore după inaugurare

În timp ce deja unul dintre ele a dat dovadă de funcționare defectuoasă, STB SA spune că achiziția celor 100 de tramvaie noi aduce o serie de avantaje și premiere:

  •  Tramvaiele au noua generație de validatoare la fiecare ușă, pentru a face plata călătoriei și cu cardul bancar sau cu dispozitive smart NFC
  •  Tramvaiele au sistem de aer condiționat și încălzire HVAC, ce va permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon
  •  Tramvaiele sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile și vin cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului, inclusiv Wi-Fi gratuit
  •  Creșterea accesibilității datorată podelei total coborâte și a celor 5 uși duble de acces
  •  Creșterea capacității de transport fără a fi necesară creșterea parcului circulant
  •  Consum energetic mult mai redus față de tramvaiele aflate în exploatare. Astfel, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra
  •  Din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracțiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice dar și o reducere a timpilor necesari reparațiilor accidentale
  •  Reducerea timpilor de parcurs și cresterea calității rulării prin sistemele moderne de tracțiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracțiune
  • Conducătorii tramvaielor beneficiază de condiții moderne de operare, cu o cabină spațioasă, echipată cu aer condiționat, camere video cu vedere în interiorul și exteriorul tramvaielor și un sistem de informare care le va oferi informații despre starea de funcționare a sistemelor tramvaiului, operarea ușilor și alte informații necesare în timpul mersului.

Citește și: Rusia accelerează mașina de război! Medvedev amenință că Kremlinul intensifică producția „celor mai puternice mijloace de distrugere” împotriva celor care „au jurat supunere naziştilor timpurilor noastre”!

 

 

Cu mai mult de 15 ani experiență în domeniul jurnalismului și o pasiune pentru tot ce înseamnă actualități, știri, și tot ce se întâmplă relevant atât în țară, cât și pe plan extern. ... citește mai mult