- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

BMW se revoltă asupra programului Rabla Plus. „Din păcate, ne aflăm acum într-o situație în care piața este foarte fragmentată”. Marca va părăsi APIA

09 Feb, 22:53 • Polojan Tudor
BMW Group face parte din constructorii direct afectați de posibila introducere a limitei de preț pentru acordarea unei subvenții la achiziția de autoturisme electrice prin Rabla Plus. BMW a transmis un mesaj prin care își declară poziția negativă față de astfel de limitări.
BMW se revoltă asupra programului Rabla Plus. Din păcate, ne aflăm acum într-o situație în care piața este foarte fragmentată. Marca va părăsi APIA

Grupul este de părere că ar fi fost nevoie de discuții prealabile iar aceasta măsură să fie anunțată din timp. Joseph Reiter, director BMW România, spune că este firesc ca Rabla Plus să evolueze, însă acesta ar trebui făcut pe baza unui program multinual, scrie profit.ro.

Cei de la BMW nu neagă faptul că programul Rabla a contribuit la o dezvoltare a pieței de automobile din România. Ei cer, însă, modificări de substanșă, cum ar fi cea referitoare la limitarea subvenției în funcție de prețul mașinii.

„BMW Group România dorește să atragă atenția asupra provocărilor și șocurilor în piață generate de posibile transfomări bruște ale programului, precum și de necesitatea minimizărilor fragmentarilor arbitrare din piață printr-un singur interval de preț care este susținut prin subvenții semnificative”, a transmis reprezentanța.

Mai citește și: Munca la negru în Italia, mai căutată decât cea legală. Care sunt motivele și ce salarii oferă angajatorii

BMW are nelămuriri în legătură cu Rabla/ sursa foto: antena3.ro
BMW are nelămuriri în legătură cu Rabla/ sursa foto: antena3.ro

BMW se așteaptă la diferențe între prețuri

Joseph Riter spune că în zona prețului vehiculat, cel de 60.000 de euro,vor exista abrubte diferențe între prețurile automobilelor. Diferența ar putea fi chiar și de până la 10.000, ceea ce ar duce la fragmentarea pieței auto.

„În timp ce piața se extinde, este firesc și Programul Rabla Plus să evolueze. În acest context, BMW Group România subliniază încă o dată importanța unui program de subvenții și a unui mediu fiscal predictibile pentru a evita perturbările mari ale pieței. Compania a susținut constant acest punct de vedere.”, a mai spus acesta.

Grupul BMW propune ca schimbările de impact major să se facă în baza unui proram multianual transparent. Ar trebui luate în considerare exemplele altor piețe internaționale, mai spune Joseph.

Totodată, Joseph Reiter a anunțat că BMW Group va părăsi APIA. Acesta nu a oferit un motiv concis al acestei acțiuni.

Astfel de  limite au fost deja introduse în alte țări odată cu lansarea de programe similare celui Rabla. Limitele pornesc de la 45 de mii de euro, până la 60 sau chiar 65 de mii de euro.

Te-ar mai putea interesa și: Bătrânii mor în frig și foame iar pensiile speciale ale politicienilor stau neclintite. România, țara batjocurei. Reforma pensiilor e doar de ochii lumii

Tags:
Pasionat de tot ce înseamnă viață, de la scris până la bucătăria internațională, de la fotografie la istorie, de la muzică la abstract. Cu o dorință arzătoare de a spune lucrurilor pe nume, ... citește mai mult