- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Când vor fi interzise mașinile clasice în UE. Lars Carlstrom, CEO Italvolt: „Ar putea duce la pierderea a 1 milion de locuri de muncă și la o recesiune majoră”

14 Feb, 22:34 • Fundeanu Madalina
Interzicerea mașinilor care folosesc motorină și benzină reprezintă o amenințare economică pentru Europa. Lars Carlstrom, CEO al companiei producătoare de baterii Italvolt, a atras atenția asupra acestei decizii.
Când vor fi interzise mașinile clasice în UE. Lars Carlstrom, CEO Italvolt: „Ar putea duce la pierderea a 1 milion de locuri de muncă și la o recesiune majoră”

CEO-ul unei companii producătoare de baterii a avertizat că renunțarea prematură la mașinile ce au motoare cu ardere internă în Europa ar putea duce la pierderea a un milion de locuri de muncă și la o recesiune majoră, conform Antena 3 CNN.

Interzicerea mașinilor care folosesc motorină și benzină reprezintă o amenințare economică pentru Europa

Lars Carlstrom, CEO al companiei producătoare de baterii Italvolt, a atras atenția că decizia Uniunii Europene de a interzice producția de mașini care folosesc motorină și benzină, reprezintă o amenințare economică semnificativă pentru Europa.

Deși compania sa are un rol esențial în producția de baterii destinate vehiculelor electrice, el a subliniat că o astfel de interdicție ar putea conduce la o „recesiune pentru restul vieții noastre”.

„În ceea ce privește data de interzicere a mașinilor cu motor cu combustie în Europa din 2035, sunt îngrijorat de industria auto europeană, nu cred că toată lumea va avea timp să se adapteze”, a spus el pentru site-ul de automobile Recharge.

„Dacă pierdem milioane de locuri de muncă, vom avea o recesiune pentru tot restul vieții noastre. Cred că trebuie să avem o tranziție mai lină, poate din 2040 în 2045?”, a continuat el.

Citește și: Christian Tour preia integral compania aeriană Anima Wings

mașini
mașini

În momentul în care a fost înștiințat că reprezintă un producător de baterii care, teoretic, ar avea de beneficiat, el și-a apărat poziția spunând „Trebuie să fim realiști”.

Un factor major este, de asemenea, construirea infrastructurii necesare pentru a sprijini adoptarea în masă a vehiculelor electrice, despre care Lars Carlstrom a susținut că nu este în vigoare, spunând:

„Rețelele de electricitate nu sunt proiectate pentru ca toate mașinile să funcționeze cu electricitate, mai ales în SUA”.

„Sunt necesare sisteme de stocare a energiei pentru a rezolva acest lucru. Nevoia de stocare a energiei nu va putea fi satisfăcută în următorii 10 ani, chiar dacă producția crește rapid. Sunt necesare stocuri mari, inclusiv la stațiile de încărcare.”, a adăugat el, potrivit RMX.

CEO-ul mai avertizează că bateriile vehiculelor electrice de astăzi nu sunt suficient de bune pentru a concura cu motoarele cu ardere internă și că tehnologia trebuie să se maturizeze în continuare.

Acesta a atras atenția că iarna reprezintă o provocare specială din cauza faptului că reduce performanța vehiculelor electrice. Cu toate acestea, el a prezis că în termen de cinci ani, ar putea exista o nouă tehnologie sub formă de baterii cu stare solidă.

„Avem nevoie de încărcare mai rapidă și de autonomie mai mare iarna. Asta înseamnă că trebuie să avem o stare solidă, care va veni în cinci ani”, a spus el.

Lars Carlstrom a mai punctat că tranziția Chinei către electricitate este deja în plină desfășurare:

„China este deja acolo cu tranziția sa, aceasta este problema. Timpul lor de decizie este, de exemplu, mult mai scurt. Acolo, poți deschide o nouă mină într-un an și jumătate, pe când aici durează 20 de ani.”

El a atenționat, de asemenea, că sprijinul Chinei pentru industria sa auto, împreună cu protecționismul inechitabil, prezintă provocări majore pentru Europa. În plus, producătorii auto europeni au transmis deja o mare parte din tehnologia și expertiza lor producătorilor chinezi.

Întrebat despre amenințarea schimbărilor climatice, Carlstrom a precizat că „mașinile nu sunt cea mai mare problemă, de exemplu, avem o serie de centrale electrice pe cărbune care funcționează în întreaga lume”.

Vezi și: Unde se vinde cea mai ieftină benzină din România? Cât trebuie să plătească șoferii pentru un litru de carburant

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Zodiile care au noroc în dragoste începând cu 19 iunie. Cine sunt nativii atinși de săgeata lui Cupidon
Zodiile care au noroc în dragoste începând cu 19 iunie. Cine sunt nativii atinși de săgeata lui ...
Curs valutar 18 iunie 2025. Anunț de ultimă oră de la BNR. Ce se întâmplă cu euro
Curs valutar 18 iunie 2025. Anunț de ultimă oră de la BNR. Ce se întâmplă cu euro
Planul prin care Ion Ţiriac ar putea să aducă în 6 luni metroul în Otopeni
Planul prin care Ion Ţiriac ar putea să aducă în 6 luni metroul în Otopeni
România ar putea intra din nou în programul Visa Waiver. Anunțul de ultimă oră făcut de ministrul de Externe
România ar putea intra din nou în programul Visa Waiver. Anunțul de ultimă oră făcut de ministrul ...
Sindicaliștii de la Cartel Alfa nu acceptă tăierile bugetare și cer consultări reale, nu informări unilaterale. Dascălii sunt supărați pe Nicușor Dan
Sindicaliștii de la Cartel Alfa nu acceptă tăierile bugetare și cer consultări reale, nu informări ...
Ce pensie are Jean Paler după 50 de ani de muncă: ”Este greu să fii pensionar în România”
Ce pensie are Jean Paler după 50 de ani de muncă: ”Este greu să fii pensionar în România”
Starea de sănătate a lui Ion Iliescu s-a agravat. Informații de ultimă oră de la medici
Starea de sănătate a lui Ion Iliescu s-a agravat. Informații de ultimă oră de la medici
Adevărul despre pepenele roșu. Medicii au dezvăluit cum se mănâncă, de fapt, fructul preferat al românilor
Adevărul despre pepenele roșu. Medicii au dezvăluit cum se mănâncă, de fapt, fructul preferat al ...
Avertizare meteo. COD GALBEN de CANICULĂ în România. Este vizat și Bucureștiul
Avertizare meteo. COD GALBEN de CANICULĂ în România. Este vizat și Bucureștiul
Noi taxe pentru români. Economiștii avertizează că acestea lovesc exclusiv în contribuabilii corecți și reduc puterea de cumpărare a populației
Noi taxe pentru români. Economiștii avertizează că acestea lovesc exclusiv în contribuabilii corecți ...
Protest în școli înainte de Evaluarea Națională. Profesorii sunt nemulțumiți de eliminarea sporului de doctorat și de noul prag pentru vouchere de vacanţă
Protest în școli înainte de Evaluarea Națională. Profesorii sunt nemulțumiți de eliminarea sporului ...
Nereguli grave descoperite la Transelectrica. Se dădeau prime și bani în plus la salariu fără să se respecte contractul colectiv de muncă
Nereguli grave descoperite la Transelectrica. Se dădeau prime și bani în plus la salariu fără să ...
Cine sunt bugetarii care rămân fără indemnizațiile uriașe: ”Într-o lună, cu acești bani s-ar putea cumpăra lejer o garsonieră”
Cine sunt bugetarii care rămân fără indemnizațiile uriașe: ”Într-o lună, cu acești bani s-ar ...
A apărut un nou tip de fraudă în România. Metoda lovește în românii cinstiți
A apărut un nou tip de fraudă în România. Metoda lovește în românii cinstiți
Supermarketurile nu vor să știi asta. Tehnica simplă care te scapă de cheltuieli inutile la Lidl, Kaufland sau Auchan
Supermarketurile nu vor să știi asta. Tehnica simplă care te scapă de cheltuieli inutile la Lidl, ...
Angajări 2025. Se deschide o nouă fabrică în România. 200 de posturi disponibile
Angajări 2025. Se deschide o nouă fabrică în România. 200 de posturi disponibile
Produsul cu care România dă lovitura în luna iulie 2025. Producția va fi record, iar o mare parte va merge la export
Produsul cu care România dă lovitura în luna iulie 2025. Producția va fi record, iar o mare parte ...
PSD prelungește suspansul în privința intrării la guvernare, dar nu zice nu rotativei premierilor. Social-democrații renunță la un minister-cheie și rămân doar cu șase portofolii
PSD prelungește suspansul în privința intrării la guvernare, dar nu zice nu rotativei premierilor. ...