- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Cine produce cele mai multe accidente rutiere în București. Cum se diferențiază șoferii din Capitală de restul țării

01 Aug, 18:59 • Bugiu ⁠Ana Maria
Ce vârste au șoferii care produc cele mai multe accidente rutiere în București? Și cum se diferențiază șoferii din Capitală de restul țării?
Cine produce cele mai multe accidente rutiere în București. Cum se diferențiază șoferii din Capitală de restul țării

În București, se produc zilnic, în medie, între 8 și 10 accidente rutiere. Această statistică este îngrijorătoare, contribuind la imaginea generală a siguranței rutiere din țara noastră. România a raportat, în 2022, peste 28.000 de accidente rutiere, însemnând aproape 76 de accidente zilnice, produse de către șoferii din întreaga țară.

Aceste statistici sunt unele dintre cele mai mari din Europa.​

Te-ar putea interesa și: Cu cât crește factura la electricitate pentru un apartament de două camere din București

foto: accident rutier

Cine produce cele mai multe accidente rutiere în București

Șoferii din București care au vârstele până în 30 de ani sunt printre cei care au produs, în ultimii 5 ani, cele mai multe accidente. De asemenea, tot ei sunt cei care conduc mașini scumpe și puternice, cu motoare nu mai mici decât 300 KW, arată datele oficiale ale ASF, potrivit profit.ro.

Aceștia au produs 312 daune în ultimii 5 ani, în valoare de peste 2,5 milioane de lei, iar dauna medie a fost de 9.860 de lei, potrivit datelor Autorității de Supraveghere Financiară (ASF).

12 din 100 de mașini din Capitală au fost implicate în accidente cu pagube materiale sau vătămări corporale, chiar și decese. Dacă vorbim despre capitalele europene, numărul acesta este uriaș.

O frecvență mai mare a daunelor se reflectă de regulă în prețuri RCA mai mari, iar asigurătorii practică deja astfel de prețuri diferențiate pe București față de restul orașelor, tocmai pentru că iau în calcul și acest criteriu de risc atunci când fac prețurile RCA, scrie Hotnews.ro.

Cum se prezintă situația în restul țării și care sunt diferențele

Diferențe există între șoferii din București / Ilfov și cei din restul țării, unde șoferii din aceeași categorie au avut o frecvență a daunelor de 9%, producând 1370 de daune, în valoare de aproape 15 milioane de lei în ultimii 5 ani, dauna medie fiind de 9.419 lei.

Cei mai mulți șoferi din București sunt în segmentul de vârstă 41-50 de ani (aproximativ 72.000 de asigurați) și conduc mașini cu o putere a motorului de 51-75 KW, iar frecvența daunelor produse de aceștia a fost de 6,7% în ultimii 5 ani. Aceștia au făcut peste 25.000 de daune în această perioadă, în valoare de peste 215 milioane de lei, cu o daună medie de 8.244 de lei.

În restul județelor țării, șoferii cu vârste între 41-50 de ani și cu mașini cu o putere de 51-75 KW au făcut daune cu o frecvență de 4,2%, producând peste 95.000 de daune, în valoare de peste 747 milioane de lei în ultimii 5 ani, dauna medie fiind de 7.875 de lei.

„Când ai o frecvență atât de mare a daunei, e normal să ai și o primă RCA mai mare Pe motiv că frecvența daunelor din București / Ilfov a fost un factor de risc care a influențat în mod direct rezultatul prețului RCA în ultimii 5 ani, ASF a introdus acest criteriu în stabilirea noilor tarife de referință RCA. .

Bucureștiul are un nivel foarte mare al frecvenței daunelor atât față de restul țării, dar și de alte capitale europene. Suntem la 6,2%, în timp ce Praga este la 3,8%, Varșovia la 4,1%, Bratislava la 4%, Ljublyana la 3,3% și doar Belgrad undeva la 5%.

Când ai o frecvență atât de mare, e normal să ai și o primă RCA mai mare”, a declarat marți vicepreședintele ASF.

Potrivit legii, dacă primești de la asigurători cel puțin 3 oferte RCA cu prețuri mai mari cu 36% decât tariful de referință la RCA, înseamnă că ești considerat asigurat cu risc ridicat și te poți adresa Biroului Asigurătorilor Auto (BAAR), pentru a primi un preț mai mic la asigurarea auto.

În cazul autoturismelor deținute de persoanele fizice, factorii de risc luați în calcul la noile tarife de referință RCA sunt puterea motorului (KW), vârsta asiguratului și zona georgrafică (București / Ilfov versus restul județelor țării). De cealaltă parte, în stabilirea prețurilor finale RCA, asigurătorii țin cont și de alți factori de risc, precum vechimea mașinii.

„Este doar rezultatul politicilor comerciale ale asigurătorilor, sub influența unei competiții mai puternice în București decât în restul țării și al unor posibile achiziții de către aceștia și a altor produse de asigurare de la același asigurător, cum ar fi asigurarea CASCO, spre exemplu”, a declarat pentru HotNews.ro Sorin Mititelu, vicepreședinte ASF.

Te-ar putea interesa și: Sute de blocuri din București rămân fără apă caldă. Lista zonelor afectate

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului din Ucraina sunt inacceptabile pentru Kremlin
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului ...
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul Energiei să devină coordonator principal al proiectului de 5 miliarde de euro
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul ...
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba