Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că termenul de 20 mai 2025 pentru depunerea ofertelor în cadrul licitației privind proiectarea și execuția primului tronson al autostrăzii A8 – denumită și „Autostrada Unirii” – va fi menținut, în ciuda unei noi contestații depuse de compania Kido Consult Project Construct. Lotul vizat este cel care leagă localitățile Târgu Neamț (Moțca) și Târgu Frumos, un segment esențial al acestei autostrăzi strategice pentru dezvoltarea regiunii Moldovei.
Te-ar mai putea interesa și: O companie ucraineană va construi o autostradă în România. Contractul pentru construirea primului tronson din „Autostrada Vestului” a fost semnat
Decizia CNIR vine pe fondul unei tentative de prelungire a termenului cu 20 de zile lucrătoare, formulată printr-o contestație de către Kido Consult Project Construct. Aceasta este a doua contestație pe același subiect, după ce o solicitare anterioară, depusă în data de 8 mai 2025, a fost respinsă de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) pe motiv că firma nu a respectat cerințele legale, în special lipsa cauțiunii obligatorii.
CNIR și-a exprimat public determinarea de a nu ceda în fața unor acțiuni pe care le consideră menite să tergiverseze atribuirea contractului. Într-un comunicat oficial, compania afirmă că observă o intenție clară din partea contestatarului de a bloca procesul de achiziție, motiv pentru care nu va modifica termenul stabilit.
Această poziționare fermă a CNIR vine în contextul importanței majore pe care Autostrada A8 o are pentru infrastructura națională. Proiectul, cu o lungime totală de peste 300 de kilometri și un cost estimat la peste 4 miliarde de euro, urmărește să creeze o legătură vitală între regiunile Moldovei și Transilvaniei. Traseul va începe de la Ungheni (frontiera cu Republica Moldova) și va continua prin municipiile Iași, Târgu Frumos, Pașcani, Târgu Neamț, Poiana Largului, Ditrău și Târgu Mureș, unde se va conecta cu Autostrada A3.
Contractul pentru tronsonul Târgu Neamț – Târgu Frumos este estimat la 6 miliarde de lei (circa 1,2 miliarde de euro), ceea ce îl transformă într-unul dintre cele mai valoroase contracte din domeniul infrastructurii rutiere din România. CNIR subliniază că respectarea termenelor asumate este crucială pentru ca lucrările să poată începe în timp util, iar proiectul să fie realizat fără întârzieri suplimentare care să afecteze negativ dezvoltarea regională și absorbția fondurilor europene.
Te-ar mai putea interesa și: Vlad Voiculescu îi învață pe români cum să îi convingă pe alții să voteze Nicușor Dan: „Șefule, ai prins vreodată o autostradă din aia adevărată”