Furnizorii auto germani, care s-au bucurat ani la rând de stabilitate și creștere, sunt acum nevoiți să restructureze masiv activitatea. Potrivit unui raport recent al VDA – Asociația Germană a Industriei Auto, 80% dintre companiile de dimensiuni medii amână, mută sau anulează proiecte, în timp ce consultanții Falkensteg estimează o creștere cu 30% a falimentelor în rândul furnizorilor în acest an.
„Schimbările de pe piața auto necesită o organizație mai suplă, mai eficientă din punct de vedere al costurilor, cu o complexitate redusă și procese decizionale mai rapide. Este singura modalitate prin care putem rămâne competitivi”, a declarat Joerg Buchheim, CEO-ul companiei Webasto, potrivit Economica.net.
Noile disponibilizări vor afecta în special funcțiile administrative și de conducere din cadrul sediului companiei din Bavaria. În total, după cele două valuri de restructurări anunțate în 2025, Webasto va renunța la 950 de angajați din cei aproximativ 3.700 pe care îi are în Germania.
Buchheim, care a preluat conducerea companiei în luna martie, lucrează împreună cu Johann Stohner, membru al consiliului de administrație responsabil cu restructurarea, la un plan de redresare a firmei, care include reducerea datoriilor cu 1 miliard de euro. Conducerea companiei a precizat că măsurile vor fi aplicate cu grijă față de angajați.
Reducerile de personal vor fi finalizate „în modul cel mai responsabil posibil din punct de vedere social” până la sfârșitul anului, au menționat oficialii Webasto.
„Reducerile de personal sunt o parte necesară a realinierii noastre ca organizație. Deși acest pas nu este ușor pentru noi, este esențial având în vedere evoluțiile actuale ale piețe”, a încheiat Joerg Buchheim.
Situația Webasto nu este singulară. Alți mari furnizori germani au recurs recent la disponibilizări masive: Robert Bosch GmbH a anunțat tăieri de 13.000 de locuri de muncă, iar ZF Friedrichshafen AG intenționează să reducă 7.600 de posturi în divizia de transmisii electrificate.