Craiova se apropie de finalizarea unui inel de centură complet funcțional, odată cu lansarea de către CNAIR a licitației pentru Studiul de Fezabilitate al ultimei secțiuni lipsă – Centura Sud-Vest. Această porțiune va închide traseul de ocolire al municipiului și va avea o lungime estimată de 15 kilometri. Tronsonul va conecta DN 56 (în zona Braniște, comuna Podari) cu DN 6, aproape de intersecția cu Centura Nord deja existentă (DN 65F), care face legătura între Aeroport și direcția Drobeta Turnu Severin – Timișoara.
Te-ar mai putea interesa și: Legislație rutieră nouă. Cursuri obligatorii și sancțiuni drastice pentru șoferi
Contractul pentru studiul de fezabilitate are o durată de șase luni și o valoare estimată la 2,5 milioane de lei, fonduri provenite de la bugetul de stat. Studiul va stabili dacă drumul va fi construit cu o bandă pe sens sau în regim de 2×2 benzi, ceea ce ar influența direct costurile și amploarea lucrărilor ulterioare. Centura Sud-Vest este esențială pentru fluidizarea traficului din zonă, oferind o alternativă eficientă la traficul urban și reducând poluarea și riscurile de accidente.
În prezent, lucrările la Centura Sud sunt în derulare și au ca termen de finalizare sfârșitul anului 2025, fiind executate de firma italiană Rizzani. Împreună cu Centura Nord, Centura Sud-Vest va închide complet inelul rutier de ocolire al Craiovei.
Proiectele de infrastructură din zona Craiovei nu se opresc aici. În paralel, autoritățile derulează licitația pentru primul lot din Autostrada Craiova–Filiași, în lungime de 10 kilometri, pentru care au fost depuse deja patru oferte. În plus, CNAIR a aprobat și un proiect pentru un drum nou care va lega uzina Ford din Craiova cu Centura orașului și cu Drumul Expres DEx12.
Te-ar mai putea interesa și: 1000 de lei amendă pentru toți românii care fac asta în trafic. Codul Rutier 2025 spune clar