- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Dacia Duster revoluționează piața auto din România. Ce noutăți apar

24 Apr, 08:31 • Fundeanu Madalina
Dacia Duster aduce noutăți pe piața auto din România. Iată ce modificări va suferi noul SUV.
Dacia Duster revoluționează piața auto din România. Ce noutăți apar

Deși nu s-au terminat încă testele internaționale cu noul Dacia Duster 3, au apărut deja noile informații în ceea ce privește viitoarele evoluții ale celei de-a treia generații ale SUV-ului românesc. Astfel, puterea maximă a mașinii va urca până la 150 CP, în curând, conform Profit.ro.

Noul update al SUV-ului românesc Dacia Duster

Dacia Duster a fost lansată cu trei motoare, toate într-o formă de hibridizare, fie cu GPL, fie benzină – electric. Motorul diesel din gama Duster a dispărut în Europa. Exceptând motorul 1.0 ECO-G, care funcționează atât cu benzină, cât și cu GPL, celelalte două reprezintă noutăți pentru Dacia.

Motorul 1.2 TCE de 130 CP este un mild-hybrid inspirat din gama Renault și are o arhitectură pe 48 de volți. Una dintre ele permite reîncărcarea bateriei Li-Ion cu o capacitate de aproape 1 kWh în perioadele de frânare, pentru a folosi apoi energia stocată pentru pornirea de pe loc și pentru un surplus de putere în momentele de accelerație. Puterea totală a sistemului ajunge până la 130 CP, având doar o cutie manuală, în șase trepte. De asemenea, motorul este disponibil și în varianta de tracțiune integrală, tot cu cutie manuală, dar într-o configurație diferită, cu rapoarte schimbate care să favorizeze cuplul la viteze mici.

Motorul 1.6 Hybrid 140 este același de pe Jogger, tot un motor preluat de la Renault, având o putere ușor redusă, pentru a semnaliza poziția ierarhică în familia Renault. Puterea maximă a sistemului, mai exact 141 CP, este susținută de motorul termic aspirat de 1.6 litri, care are doar 95 CP, și de un motor electric integrat în cutia automatizată, care suplimentează cu încă 49 CP. Bateria are 1,2 kWh și o tensiune de 230 V, oferind posibilitatea de a rula electric pe distanțe scurte și contribuind la un consum redus de carburant.

În acest moment, nu există nicio cutie automată pentru tracțiunea integrală și nu există nicio cutie automată cu un motor termic. În plus, motorizările de pe tracțiunea integrală ar putea să nu respecte emisiile Euro 7, începând din 2025. Din această cauză, Dacia se ocupă deja de noile propulsoare pentru Duster, care să extindă oferta și să limiteze emisiile acestui model, potrivit legislației europeane.

Citește și: Apare un nou drum de mare viteză lângă Marea Neagră. Pe unde va trece și cum va arăta Autostrada Litoralului

Dacia Duster
Dacia Duster

O modificare viitoare va include un motor mai puternic pentru tracțiunea 4×4, prin creșterea puterii actualului 1.2 TCE 130 la 140 CP. Publicația l’Argus este de părere că acest motor va intra în ofertă începând de la sfârșitul acestui an, odată cu lansarea lui Bigster.

O altă noutate va fi o versiune non-hibridă a motorului de 1.2 litri, de numai 115 CP, care va fi însoțit de o cutie automată EDC. Acest lucru ar trebui să se întâmple peste un an și să satisfacă cererea uriașă de astfel de transmisii automate.

Totuși, cele mai importante noutăți vor veni în declinări ECO-G, adică motoare care pot rula și cu GPL, asigurând astfel emisii scăzute de CO2 și costuri mai mici de utilizare. Potrivit informațiilor neoficiale, Dacia lucrează împreună cu partenerii săi pentru lansarea unui motor GPL de capacitate mai mare, care să aibă inclusiv o versiune hibridă.

În prezent, motoarele de un litru (1.0 ECO-G) ale grupului Renault, care sunt oferite atât pe marca Dacia, cât și pe unele modele ale Renault, au un concept original, care le permite să funcționeze alternativ cu benzină și gaz lichefiat, oferind posibilitatea șoferului să schimbe tipul de carburant în mers, de la bord.

Aceste motoare au fost adaptate pentru a putea funcționa dual, având instalată o a doua rampă de injectoare, specifice pentru GPL, în timp ce motorul a fost ranforsat pentru a putea fi compatibil cu arderea gazului. De asemenea, mașinile vin echipate cu un al doilea rezervor instalat în portbagaj, în locul roții de rezervă. Producția motoarelor și a mașinilor cu GPL este realizată de Dacia împreună cu partenerii italieni de la Landi Renzo, unul dintre cei mai mari producători de isntalații GPL din Europa.

Din 2025, acestea vor avea versiuni de 1.2 litri capacitate și vor veni în versiune simplă, benzină – GPL, de 120 CP, și în versiune mild-hybrid, cu arhitectură de 48 de volți, cu o putere de 140 CP și cutie automată EDC, dar cu tracțiune integrală de tip e-4WD.

AStfel, puntea spate va fi acționată de un motor electric al sistemului hibrid, înlocuind clasicului cardan, ceea ce va aduce reduceri ale consumului. Apoi, în 2026, informațiile arată că vor mai fi lansate alte două versiuni ale acestui motor: una cu cutie automată, mild-hybrid, dar fără tracțiune 4×4, și una similară cu cea de 120 CP, pe 12 volți, dar însoțită de o cutie robotizată de tip BVM.

Mai mult, în zona de motoare full-hybrid, va avea loc o schimbare majoră, deoarece actualul motor 1.6 Hybrid 140 va fi înlocuit cu un motor mai mare, de 1.8 litri, care va fi însoțit de o cutie de viteze complet nouă, dezvoltată de partenerii de la Whylot, cu tehnologie în flux axial. Noul motor va permite un consum redus și o putere mult mai mare, 170 CP, devenind astfel cel mai puternic motor Duster din istoria acestui model. Lansarea acestui motor ar trebui să aibă loc peste aproximativ doi ani.

Vezi și: Inteligența artificială, pe agenda Guvernului. Executivul anunță crearea unui comitet care gestionează aplicarea normelor europene în domeniu