- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Firma Volkswagen amână construcția unei fabrici de baterii în Europa de Est. Motivul invocat este cererea scăzută a mașinilor electrice

01 Nov, 19:25 • Fundeanu Madalina
Volkswagen nu va lua deocamdată o decizie cu privire la amplasarea unei noi fabrici de baterii. Cererea de vehicule electrice în Europa este sub așteptări.
Firma Volkswagen amână construcția unei fabrici de baterii în Europa de Est. Motivul invocat este cererea scăzută a mașinilor electrice

Grupul auto german Volkswagen a decis că nu va lua deocamdată o decizie cu privire la amplasarea unei a patra fabrici de baterii, din cauza cererii foarte scăzute de vehicule electrice în Europa, care este cu mult sub așteptări, a declarat miercuri președintele Oliver Blume, potrivit Economedia.

Volkswagen amână construcția unei noi fabrici de baterii în Europa de Est

Volkswagen a analizat un posibil amplasament pentru o gigafabrică de baterii pentru mașini electrice în Europa de Est și a amânat deja o decizie în urmă cu un an, când avea în vedere locații în Cehia, Ungaria, Polonia sau Slovacia. La începutul acestui an a declarat că nu se grăbește în luarea unei decizii.

Oficialii cehi au declarat miercuri că vor începe să ofere locul propus pentru fabrica de baterii a Volkswagen altor investitori, spunând că nu își pot permite să mai aștepte o decizie.

Volkswagen a selectat deja locații pentru producția de celule de baterii în Salzgitter (Germania), Valencia (Spania) și St. Thomas (Canada), despre care a spus că au un potențial de producție combinat de până la 200 de gigawați-oră (GWh) pe an.

fabrici de baterii Volkswagen
fabrici de baterii Volkswagen

Citește și: Top 10 cele mai vândute mașini electrice în Europa. Pe ce loc se află Dacia Spring

„Pe baza condițiilor de piață, inclusiv a creșterii slabe a pieței BEV (battery electric vehicle) în Europa… nu există pentru moment nicio rațiune comercială pentru a decide asupra altor locații”, a declarat Blume într-o declarație furnizată de unitatea cehă a Volkswagen, Skoda Auto.

Blume a avut o întâlnire cu oficialii cehi în această săptămână, în timp ce țara a făcut presiuni pentru această investiție, încercând să asigure viitorul sectorului său auto extrem de important, în timp ce industria auto globală se îndepărtează de combustibilii fosili.

Compania Volkswagen a mai declarat că a rămas angajată în ceea ce privește mobilitatea electrică la Skoda Auto, care este cel mai mare exportator al Republicii Cehe și un indicator economic, și derulează un program de lansare a unor noi modele electrice în următorii ani.

Premierul Petr Fiala a declarat că țara va începe să se concentreze pe alte proiecte.

„Nu putem continua să deținem terenul pentru acest proiect”, a declarat Fiala într-o conferință de presă.

Ministrul Industriei, Jozef Sikela, a declarat că se poartă discuții cu cinci investitori, iar două dintre aceste proiecte sunt de o amploare similară cu planurile Volkswagen.

Volkswagen s-a alăturat unui cor de producători auto și analiști care au avertizat săptămâna trecută că cererea de vehicule electrice nu se dezvoltă așa cum se așteptau, grupul german înregistrând o scădere a comenzilor de vehicule electrice la 150.000 în Europa, de la 300.000 anul trecut, potrivit sursei citate.

Vezi și: Nou! S-au lansat testele care măsoară sănătatea și performanța mașinilor electrice second-hand. Performanța bateriei decide prețul