Presa internationala asteapta ca CEO-ul Alan R. Mulally sa dezvaluie joi o strategie agresiva pentru cresterea vanzarilor globale la 8 milioane de autovehicule pe an de la 5,3 milioane de unitati in urmatorii 4 ani.
In acest caz, ar plasa compania din Detroit in primul pluton al productiei auto globale, alaturi de liderul Toyota care anul trecut a vandut circa 8,42 milioane de masini.
Pe de alta parte, Ford se „va juca de-a prinselea” in Asia, unde competitorii Toyota, General Motors si Volkswagen au cote de piata mai mari si o mai buna perceptie fata de brand.
„In Asia, Ford incearca sa recupereze timpul pierdut”, a spus Michael Robinet, director in cadrul companiei de cercetare IHS Automotive.
Dupa ce si-a revigorat business-ul din America de Nord si a postat opt trimestre consecutive pe profit, Ford incearca din rasputeri sa isi castige locul in Asia, relateaza New York Times.
Astfel, compania vrea sa creasca ponderea vanzarilor in regiunea Asia-Pacific-Africa la o treime din vanzarile globale pana in 2020, de la 15% in prezent.
Cea mai apriga provocare este China, unde alti producatori auto au o prezenta mult mai stabila. General Motors de exemplu este lider in China, cu o cota de 14%, in timp ce Ford are sub 4%, potrivit HIS Automotive.