Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat importanța unei finanțări solide și constante pentru a menține ritmul accelerat al construcției autostrăzilor în România. El a amintit că, în ultimii ani, bugetul alocat infrastructurii a fost triplat față de perioadele anterioare, fapt ce a permis realizarea unor progrese semnificative în proiectele majore de autostrăzi. În contextul pregătirii bugetului pentru 2025, Grindeanu face un apel ferm pentru menținerea acestui nivel ridicat de finanțare, evidențiind că numai astfel România poate recupera decalajele istorice în domeniul infrastructurii rutiere.
Te-ar mai putea interesa și: Sorin Grindeanu, anunț despre impozitarea pensiilor, înainte de reluarea discuțiilor de la Cotroceni: „Nu își au rostul. Și aici cam toată lumea ar trebui să fie de acord”
În acest sens, ministrul a anunțat deschiderea completă a Secțiunii 5 a Autostrăzii A1, pe traseul Curtea de Argeș – Pitești, un segment de 30,35 km ce face parte din proiectul strategic Sibiu-Pitești. Odată deschisă, această secțiune va permite circulația continuă pe autostradă de la Pitești până la București, pe o distanță de aproximativ 140 km, facilitând astfel fluidizarea traficului și reducerea timpului de deplasare pe această rută foarte tranzitată.
„În scurt timp se va putea circula pe toți cei 30,35 km ai Secțiunii 5 (Curtea de Argeș-Pitești)! Odată cu deschiderea ultimului sector, de 14,57 km, al acestei secțiuni, între Nodurile rutiere Băiculești și Curtea de Argeș va fi posibilă circulația pe autostradă până la București (pe o distanță de aproximativ 140 km)”, a transmis miercuri Sorin Grindeanu.
Autostrada Sibiu-Pitești este unul dintre cele mai importante și complexe proiecte de infrastructură rutieră din România, având o lungime totală de 122,11 km și fiind parte integrantă a Coridorului 4 Paneuropean, ce leagă portul Constanța de granița de vest a țării, la Nădlac. Acest proiect este finanțat din fonduri europene și reprezintă prima autostradă care traversează Munții Carpați, consolidând conexiunile pe axa Est-Vest și având un impact major asupra dezvoltării economice și integrarea infrastructurii românești în rețeaua europeană de transport.
Pe lângă Secțiunea 5, autoritățile lucrează activ la alte trei sectoare ale aceleiași autostrăzi, însumând 78,8 km între Curtea de Argeș și Boița, care se află în diverse faze de execuție. Finalizarea acestor tronsoane este crucială pentru asigurarea unui trafic fluent pe întreg traseul montan al autostrăzii. Grindeanu insistă ca sprijinul bugetar să continue la același nivel pentru a susține aceste lucrări și a evita întârzierile care ar putea afecta ritmul de dezvoltare al infrastructurii rutiere din România.