Confom producătorilor auto, scumpirea mașinilor și lipsa stabilității fiscale sunt două consecințe principale ale noilor reglementări.
„Creșterea TVA-ului va duce inevitabil la scumpirea vehiculelor noi, afectând direct dinamica pieței auto. Într-o perioadă în care accesibilitatea devine tot mai redusă pentru clienții persoane fizice, considerăm că reluarea și extinderea Programului Rabla este absolut necesară pentru a încuraja cererea și a preveni o scădere accentuată a vânzărilor din sectorul auto”, au transmis, pentru profit.ro, reprezentanții Renault Group, care comercializează mărcile Dacia și Renault pe piața locală.
De asemenea, Ford România, care comercializează atât autoturisme fabricate la Craiova, cât și importate, avertizează asupra riscului unui „blocaj major” în sectorul auto.
„Observăm cu îngrijorare că întârzierea lansării Programului Rabla, urmată de suspendarea acestuia, are efecte economice negative profunde. Acestea afectează nu doar clienții noștri, ci și activitatea companiei și a rețelei de dealeri”, a declarat Roxana Capătă, director general Ford România Services.
Aceasta a adăugat că, în ultimele săptămâni, mediul economic a fost deja afectat de creșterea costurilor de finanțare și de volatilitatea cursului valutar, iar anunțata majorare a TVA agravează și mai mult situația: „Într-un mediu economic instabil, predictibilitatea este esențială pentru dezvoltarea sustenabilă a afacerilor”.