- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

PSA Peugeot Citroen mizeaza pe China in strategia de dezvoltare internationala

19 Apr, 10:20 • Redactia DailyBusiness
PSA Peugeot Citroen vrea sa accelereze dezvoltarea in China, cea mai mare piata auto din lume, devenita elementul central al strategiei sale internationale, in timp ce Renault analizeaza inca aceasta posibilitate, potrivit Mediafax.
PSA Peugeot Citroen mizeaza pe China in strategia de dezvoltare internationala

Grupul a prezentat luni la Shanghai noul model Citroen DS5, cu o zi inaintea deschiderii salonului auto, ca dovada a importantei pe care compania o acorda pietei chineze.

„China este elementul esential al strategiei de dezvoltare internationala”, a declarat presedintele PSA, Philippe Varin.

Aceasta tara a devenit a doua piata externa ca importanta pentru constructorul francez, care a vandut anul trecut 376.000 de vehicule in China.

Pana in 2020, PSA isi propune sa ajunga in China la o cota de piata de 8%.

In acest scop, Peugeot vrea sa dezvolte o companie mixta cu compania Dongfeng, DPCA, prin infiintarea unei a treia uzine. Grupul asteapta totodata acordul autoritatilor chineze pentru o alta companie mixta, cu constructorul local Changan.

Aceasta noua companie „va lansa in China gama DS Citroen, iar apoi o marca specifica”, a aratat Varin.

Grupul francez va mari capacitatile de productie ale celor doua companii mixte, va extinde gama de produse prin lansarea a 12 noi modele in cinci ani, impreuna cu DPCA.

PSA face parte din primele grupuri straine care au intrat in China in anii ’80, insa nu a reusit sa profite de acest avantaj.

„Citroen si Vokswagen sunt doi operatori istorici pe piata chineza”, a declarat Bertrand Rakoto, analist la compania Polk. Cei doi producatori auto avut insa evolutii diferite.

Volkswagen, prezent prin diferite marci, intre care si Audi, detine o cota de piata de 16,8%, fata de numai 3,3% in cazul PSA.

Prezenta Renault la salonul auto de la Shanghai va fi modesta, cu un simplu stand de importator. Anul trecut, Renault a vandut 14.700 de vehicule in China.

Alte companii straine detin deja o pozitie solida in China, precum constructorii germani Daimler, Porsche si Audi. General Motors, Ford si Nissan sunt si ele bine plasate pe piata chineza.

Urmărește Daily Business pe Google News