Peste 87% din productia totala de automobile a fost exportata, in special in tari din Europa de Vest.
Vanzarile de autovehicule au fost de peste patru ori mai mici decat productia. Acestea s-au ridicat la numai 43.233 de unitati in primele
sase luni ale anului, in scadere cu 18,3% fata de aceeasi perioada a
anului trecut.
Spre comparatie, in primele sase luni din 2009, vanzarile de autoturisme au fost de 50.272 unitati.
In topul marcilor cumparate de romani conduce Dacia, cu 12.714 unitati vandute in prima jumatate a anului, cifra care reprezinta 30% din total.
Importurile reprezinta 70% din piata, iar marcile straine preferate de romani sunt VolksWagen (4.583 unitati), Skoda (3.807), Renault (3.013) unitati si Ford (2.450 unitati).
Modelele straine preferate de romani sunt Skoda Octavia, cu 2.037 unitati vandute de la inceputul anului, Renault Clio (1.5621 unitati), Volkswagen Golf (1.459 unitati), Opel Astra (1.114 unitati) si Chevrolet Aveo (894 unitati).
In total, masinile de import s-au vandut in 30.519 unitati in primele sase luni ale anului, in scadere cu 13% fata de aceeasi perioada a anului trecit.
Potrivit APIA, scaderea pietei auto din Romania este cauzata de un cumul de motive: demararea programului Rabla mai tarziu decat anul trecut (martie, fata de februarie 2010), mentinerea nedeductibilitatii TVA la achizitia autoturismelor de catre persoanele juridice, dar si lipsa resurselor financiare ale unei mari parti din populatie.
Potrivit APIA, scaderile cele mai mari se inregistreaza la categoriile de autoturisme din clasele A-C, acestea fiind cele cu preturi relativ mici, dar care se vand in volume importante, si care reprezinta doua treimi din piata. Pe de alta parte, autoturismele cu preturi mai mari, inclusiv cele premium sau de tip SUV, inregistreaza cresteri semnificative ale vanzarilor.