- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Sosele fara limita de viteza: Unde poti sa gonesti cu masina oricat de repede

27 Jan, 10:12 • monica.manea
Ideea de a conduce fara limita de viteza pe drumurile publice si fara sa incalci legea pare a fi un lucru imposibil. Multe dintre masinile sport comercializate azi depasesc lejer 320 de kilometri pe ora, dar pe planeta exista foarte putine locuri unde acestea pot fi conduse la capacitate maxima.
Sosele fara limita de viteza: Unde poti sa gonesti cu masina oricat de repede

Pana nu demult Teritoriul de Nord al Australiei se numara printre acele locuri unde soferii puteau sa circule cu ce viteza vor pe drumurile publice. Cu o suprafata uriasa de 1,3 milioane kilometric patrati si o populatie de doar 200.000 de locuitori a adoptat o legislatie in ceea ce priveste viteza de circulatie pe soselele publice abia in 2007.

In prezent autoritatile realizeaza un studiu de impact pentru a vedea daca revenirea la deregularizarea acestui aspect ar avea un efect benefic.

[img=3689]Teritoriul de Nord al Australiei[/img] Insa pana cand vom afla daca australienii pot sa circule cat de repede vor pe drumurile lor sa aruncam o privire asupra tarilor unde pe alocuri acest lucru este inca posibil.

Germania, unul dintre statele in care sunt autostrazi fara limita de viteza

In timp ce doar jumatate din cei 13.000 de kilometri de autostrada pe care ii are Germania sunt reglementati in ceea ce priveste limitele de viteza, in rest exista doar o limita recomandata de 130 de kilometric pe ora. Exista totusi o viteza minima obligatorie, de 60 de kilometric pe ora, pentru a se asigura ca vehiculele care nu au capacitatea de a o depasi nu au ce cauta pe autostrazi.

Acest lucru atrage vitezomani din toata lumea, care vin aici special pentru a conduce pe autostrazi fara restrictii.

Cat va mai supravietui acest sistem ramane de vazut, avand in vedere ca Uniunea Europeana face presiuni asupra Germaniei sa impuna limite de viteza pe soselele unde acestea nu exista, sustinand ca in felul acesta ar creste gradul de siguranta al calatorilor si ar reduce emisiile de dioxid de carbon.

[img=3691]Autostrada Germania[/img]

De asemenea, organizatii non-profit, precum Traffic Club Germany,  cer reglementarea vitezei pe toate autostrazile, fiind de parere ca astfel ar scadea numarul accidentelor si al deceselor cauzate de acestea.

Cei care ii contrazic si vad din viteza libera un lucru bun arata ca in comparatie cu alte state europene in care acest aspect este reglementat in Germania numarul accidentelor mortale este mai redus.

De exemplu, potrivit raportului pe 2007 al Organizatiei Mondiale a Sanatatii in Germania numarul annual al deceselor in trafic este de 6 la 100.000 de calatori, pe cand in Austria este de 8,3 la o100.000, in Franta de 7,5, iar in Elvetia de 4,9.

Una dintre masurile care le permite nemtilor sa  nu limiteze viteza pe autostrazi este felul in care acestea sunt contruite. Cu o grosime a asfaltului ce variaza intre 55 si 85 de centimetri, aproape de doua ori mai mult in comparatie cu autostrazile din alte tari, aceste drumuri sunt facute sa reziste unui numar mult mai ridicat de masini grele conduse la viteze maxime.

Insula Man, insula dependenta a Coroanei Britanice, situata in Marea Irlandei, intre Irlanda si Anglia este un alt loc unde soferii pot conduce fara limita de viteza.

La fel ca in Germania si in Insula Man exista discutii legate de reglementarea vitezei, insa in momentul in care au fost supuse votului in 2006, printr-un referendum, cetatenii au cerut pastrearea vitezei nelimitate.

[img=3692]Insula Man, pregatiri pentru „Isle of Man TT”[/img] Unul dintre factorii care au influentat acest lucru a fost istoria pe care o au in aceasta tara sporturile cu motor. Din 1904 aici se practica legal curse de masini pe drumurile publice. Mai mult, aici se organizeaza anual competitia Insula Man TT, cea mai periculoasa cursa de motociclete din intreaga lume, care atrage zeci de mii de pasionati.

Insa, daca autoritatile sunt atat de permisive in ceea ce priveste viteza lucrurile se schimba cand vine vorba de vorbitul la telefonul mobil. Daca esti prins vorbind la telefon in timp ce conduci poti sa primesti o ameda de 2.500 de lire, scrie BBC.

Ideea de “viteza fara limita” a aparut in secolul 19 in Marea Britanie, iar pana in 1999 in SUA existatu state in care nu era impusa o limita de viteza.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea zodiilor
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea ...
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul viitor
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul ...
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș