- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Vanzarile Renault au scazut cu 4,2% in 2008

09 Jan, 11:09 • Redactia DailyBusiness
Constructorul auto francez Renault a anuntat vineri ca vanzarile la nivel mondial ale grupului au coborat cu 4,2% in 2008, la 2,38 milioane de autovehicule, pe o piata mondiala ce a inregistrat o scadere de 4,8%, in contextul crizei financiare.
Vanzarile Renault au scazut cu 4,2% in 2008

In luna decembrie, vanzarile grupului ce include marcile Renault, Renault-Samsung Motors si Dacia au cazut cu 28,5%, la 146.758 unitati.

In ciuda scaderii vanzarilor grupului pe parcursul anului trecut, declinul a fost mai mic decat al pietei, care a coborat cu 4,8%. In acelasi timp, cota de piata a grupului francez a avansat la 3,6%.

In 2007, Renault a vandut 2,48 milioane unitati, iar in decembrie 2007 au fost comercializate 205.258 autovehicule.

Producatorul auto a anuntat intr-un comunicat ca, in ciuda rezultatelor negative, „managementul si reducere stocurilor vor ramane o prioritate si in 2009”. Grupul mizeaza pe continuarea innoirii gamei de autovehicule prin lansarea noii generatii Megane, a noilor modele Scenic si Grand Scenic, a unei versiuni restilizate a Clio III si a utilitarei Master.

De asemenea, gama de vehicule putin poluante care poarta sigla Eco2 va contribui la consolidarea vanzarilor.

Un alt instrument pentru cresterea cotei de piata il constituie „o gama de intrare (ieftina – n.r.) adaptata la conditiile economice actuale, care este pe un trend ascendent, fapt dovedit de succesul marcii Dacia”.

La inceputul acestei saptamani, Patrick Pelata, directorul operational Renault, a spus ca grupul si-a atins obiectivul de a reduce pana la sfarsitul lui decembrie 2008 stocurile de autoturisme nevandute, la nivelul de la sfarsitul lui 2007.

Ca si alti constructori auto, Renault a anuntat o serie de disponibilizari si inchideri temporare de intreprinderi, in contextul in care incearca sa faca fata unei scaderi mondiale a vanzarilor auto.

„Intensitatea crizei ce afecteaza sectorul auto si scaderea drastica din pietele principale ne-au determinat sa revizuim obiectivele pentru 2008”, a declarat Patrick Blain, vicepresedintele grupului, responsabil de activitati de marketing si vinzari.

Blain a spus ca se asteapta la o continuare a crizei in 2009, insa Renault dispune de 3 mijloace de crestere a cotei de piata: reinnoirea continua a gamei de modele, gama Renault Eco, adoptata pentru protectia mediului, si preturile accesibile, potrivite in actualele conditii economice.

Vanzarile Renault la nivel de grup includ vanzarile Dacia si Renault Samsung din Coreea de Sud, insa nu si vanzarile partenerului japonez Nissan.