Volkswagen se confruntă cu o nouă criză a semiconductorilor care amenință producția uzinelor din Germania, în special la fabrica din Wolfsburg, una dintre cele mai importante unități ale grupului. Criza este generată de problemele la producătorul olandez de cipuri Nexperia, aflat în centrul unui conflict comercial între Olanda, Statele Unite și China. Autoritățile olandeze au preluat controlul companiei pentru a împiedica exportul de tehnologii sensibile către Beijing, ceea ce a determinat o reducere semnificativă a producției de semiconductori, iar China a răspuns prin restricții la exportul unor materiale esențiale pentru industria electronică, scrie mediafax.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Volkswagen frânează, Xiaomi accelerează. Schimbări majore pe piața mașinilor electrice
Cipurile produse de Nexperia sunt componente esențiale pentru sistemele electronice ale automobilelor, furnizate de mari companii precum Bosch și Continental. Întreruperea livrărilor afectează în special sistemele de siguranță ale vehiculelor, pentru care alternativele sunt limitate. Surse din industrie avertizează că stocurile existente de cipuri Nexperia mai sunt suficiente doar pentru câteva săptămâni, ceea ce obligă Volkswagen să analizeze scenarii de urgență pentru a menține producția.
Compania a format o echipă specială care explorează toate opțiunile: trecerea la alți furnizori, ajustarea producției, introducerea muncii reduse sau opriri temporare ale fabricii. Niciun plan concret nu a fost încă anunțat, iar măsurile sunt în faza de evaluare internă. Reprezentanții industriei germane subliniază că rezolvarea crizei depinde de intervenția politică și diplomatică, Wolfgang Weber afirmând că o soluție reală poate fi obținută doar prin cooperare între state și autorități europene.
Asociația Europeană a Producătorilor Auto (ACEA) a solicitat Comisiei Europene și statelor membre o intervenție rapidă pentru a detensiona conflictul comercial, avertizând că fără măsuri politice urgente, producția majorității companiilor auto europene ar putea fi pusă în pericol.
Pe termen lung, Europa încearcă să reducă dependența de furnizorii asiatici prin construirea de noi fabrici de semiconductori în Germania, la Magdeburg și Dresda, și în Italia, la Catania. Totuși, aceste proiecte vor deveni operaționale abia în următorii ani, astfel că problemele generate de deficitul actual de cipuri rămân o amenințare imediată pentru industria auto europeană.
În acest context, Volkswagen se află într-un moment critic: deciziile luate în următoarele săptămâni vor determina dacă grupul poate menține ritmul de producție al modelelor sale sau va fi nevoit să recurgă la opriri temporare ale fabricilor și ajustarea producției, cu impact direct asupra angajaților și lanțurilor de aprovizionare din întreaga Europă.
Te-ar mai putea interesa și: Volkswagen dezvăluie noul SUV electric compact, chiar înainte de Salonul Auto de la München