- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Cariere

Cum a ajuns Georgiana Ghiciuc să creeze un business de succes, de la 0. A renunțat la jobul sigur din Germania pentru a-și încerca norocul în România

05 May, 15:37 • Fundeanu Madalina
Georgiana Ghiciuc, românca care a renunțat la un job sigur în Germania pentru a reveni în țară și a-și începe propria afacere. Business-ul s-a născut din pura pasiune pe care a avut-o mereu: pantofii.
Cum a ajuns Georgiana Ghiciuc să creeze un business de succes, de la 0. A renunțat la jobul sigur din Germania pentru a-și încerca norocul în România

Georgiana Ghiciuc și-a dorit să-și transforme complet viața, idee care a condus-o la un business născut din pasiunea ei pe care a avut-o dintotdeauna – pantofii. Locuia în Berlin, iar o schimbare importantă pentru ea a fost şi revenirea în ţară, relatează Business Magazin.

Georgiana Ghiciuc: business născut din pasiune

„După 14 ani de lucrat în servicii, m-am hotărât că ar fi frumos să schimb radical macazul şi să mă ocup de pasiunea mea dintotdeauna – pantofii. Pur şi simplu m-am întrebat ce aş face în viaţă dacă ar fi să aleg ceva ce mă pasionează cu adevărat şi am ajuns la ideea de pantofi cu toc”, povesteşte Georgiana, fondatoarea MAD Shoes.

Astfel, a renunțat la Germania pentru România, iar aici a găsit un furnizor local care lucrează pantofii manual.

Pantofii sunt realizați din satin, cu accesorii lucrate de artişti români şi internaţionali, ceea ce face ca fiecare model să fie unic. Micile detalii sunt făcute din sticlă sau porţelan, iar în plan sunt şi unele din metal pentru colecţiile viitoare. Femeia a pornit pe acest drum în toamna anului 2023 și nu cunoştea mai deloc domeniul în care a intrat, ceea ce a fost o reală provocare.

Totuși, Georgiana Ghiciuc învaţă permanent despre ce înseamnă producţia de pantofi şi îşi formează deja ochiul astfel încât să recunoască din prima un pantof lucrat excelent. De asemenea, și marketingul reprezintă o provocare.

„Oricine poate produce pantofi, dar dificultatea majoră este să-i vinzi. Poziţionarea şi definirea unei pieţe exacte e problema cu care se luptă cele mai multe branduri. Şi, deşi suntem experţi în marketing B2B, marketingul direct către consumator e cu totul altă poveste. Mărturisesc că poziţionarea acestui gen de produs într-o piaţă ultracompetitivă nu e deloc uşoară.”, declară Georgiana Ghiciuc.

Citește și: Povestea tinerei care a dat Marea Britanie pe România, unde a dezvoltat mai multe businessuri de succes: „M-a fascinat ideea de a construi de la zero şi de a aduce inovaţie în afaceri”

Georgiana Ghiciuc, fondatoarea MAD Shoes
Georgiana Ghiciuc, fondatoarea MAD Shoes

Experienţa Georgianei Ghiciuc este în comunicare şi marketing digital, căci a urmat un master de profil în Franţa, pe lângă un doctorat în comunicare politică. În anul 2014, românca a fondat o mică agenţie de marketing digital şi employer branding – Beaglecat, iar în Germania a lucrat în calitate de consultant în marketing şi cultură organizaţională.

Astfel, cunoştinţele sau experienţa în promovare nu-i sunt străine. Georgiana Ghiciuc mai adăugat o investiţie estimată la peste 30.000 de euro în ultima jumătate de an şi a ajuns cu MAD Shoes în punctul în care munceşte la consolidarea brandului pe o piaţă deja aglomerată.

„Suntem implicate eu şi colega mea din agenţia de marketing şi lucrăm cu o serie de colaboratori. Partea de producţie am externalizat-o către fabrica din Bucureşti. Noi gândim numai designul şi ţinem legătura cu furnizorii.”

Georgiana Ghiciuc spune că MAD Shoes este un brand special pentru femeile cărora le plac produsele de lux, dar care vor să se diferenţieze în mulțimea de opţiuni pe care le oferă piaţa, femei care vor să adopte uneori ţinute mai îndrăzneţe.

„De aceea pantofii noştri, în ediţie limitată, lucraţi cu artişti naţionali şi internaţionali, pot fi purtaţi şi de femeile din zona corporate, şi de cele care îşi doresc să faca din modă un statement.”

Producţia unei perechi de pantofi MAD Shoes costă aproximativ 100 de euro, sumă la care se adaugă costurile cu care vin accesoriile, ambalajul şi toată munca de marketing.

„Ne dorim ca anul acesta să ajungem la piaţa noastră ţintă în măsură cât mai mare – femeile din Europa de Vest. Şi să punctăm mai clar viziunea brandului: aceea de a aduce împreună măiestria pantofilor handmade şi creativitatea artiştilor plastici.”, spune Georgiana Ghiciuc, întrebată ce își dorește mai departe.

Vezi și: De la fotbal, la business! Cum a ajuns Adrian Simionescu, fost jucător, să lucreze pentru una dintre cele mai mari companii din România