- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Mega Image cumpără rețeaua de magazine Profi în România. S-a bătut palma pentru 1,3 miliarde de euro

30 Oct, 10:06 • Alexe Raluca
Ahold Delhaize, deținătorul lanțului de magazine Mega Image, a anunțat consolidarea portofoliului de branduri prin achiziționarea rețelei de magazine Profi în România. Afacerea costă peste 1,3 miliarde de euro.
Mega Image cumpără rețeaua de magazine Profi în România. S-a bătut palma pentru 1,3 miliarde de euro

Ahold Delhaize, unul dintre cei mai mari jucători din piața mondială de retail alimentar, care în prezent deține 19 branduri la nivel global, printre care și Mega Image, anunță că a ajuns la un acord privind achiziționarea companiei Profi Rom Food, care operează rețeaua de magazine Profi în România, de la Mid Europa.

Citește și: Profi intră pe piața de Retail Media! Cum se folosește de AI pentru a veni în ajutorul agențiilor de publicitate

Mega Image cumpără Profi pentru peste 1 miliard de euro

Acordul încheiat între cele două companii a fost făcut la o valoare a întreprinderii de 1,3 miliarde de euro. Tranzacţia este supusă aprobării de către autorităţile competente în materia regulilor de concurenţă și se estimează a fi finalizată în cursul anului 2024. Vânzarea Profi către Ahold Delhaize reprezintă cea mai mare tranzacție pe segmentul de produse alimentare din Europa continentală. De asemenea, tranzacția scrie istorie la nivel regional, fiind cea mai mare de până acum pe segmentul alimentar din Europa Centrală și de Est.

Retailerul Profi, deținut de fondul de investiții Mid Europa Partners, are cea mai extinsă rețea de magazine din România. Compania operează o rețea de peste 1.650 de magazine și a înregistrat o cifră de afaceri de peste 2,5 miliarde de euro, în ultimele 12 luni, ultima lună pentru care s-au înregistrat cifrele fiind iunie 2023.

PROFI SUPER, PROFI CITY, PROFI GO și PROFI LOCO, cele patru formate de magazin ale rețelei, cuprind o gamă de 5.000 de produse apreciate de cei peste 1,2 milioane de clienți care zilnic își fac cumpărăturile în aceste magazine. Mai bine de 94% dintre aceste produse provin de la furnizori din România. Cifra de afaceri a rețelei, de 11,7 miliarde de lei, plasează compania pe locul trei în sectorul de retail românesc.

Prin unirea celor două branduri, Mega Image și Profi, care se bucură deja de aprecierea clienților, grupul își va extinde prezența la nivel național, aducând astfel oportunități și beneficii pentru clienți și angajați, contribuind la deservirea complementară atât a comunităților din zonele urbane, cât și a celor din zonele rurale.

România este o piață atractivă, cu o dezvoltare susținută prin investiții solide. Ne bucurăm că vom continua să contribuim la dezvoltarea pieței locale de retail alimentar, acum și alături de Profi, care devine parte din familia noastră de branduri Ahold Delhaize. Magazinele din rețeaua Profi vor extinde și completa rețeaua deja existentă de magazine Mega Image. Avem o experiență substanțială în dezvoltarea celor mai bune practici, precum și în integrarea în cultura locală și suntem încrezători că prin această achiziție vom reuși să aducem și mai multă valoare pentru comunitățile pe care le deservim în România”, spune Jesper Lauridsen, Chief Operating Officer Ahold Delhaize.

Ahold Delhaize este unul dintre cele mai mari grupuri de retail alimentar din lume și un lider atât pe segmentul de supermarketuri, cât și în segmentul de e-commerce. Prin brandurile locale, compania deservește săptămânal 60 de milioane de clienți atât în magazine, cât și online, în Statele Unite, Europa și Indonezia. În România, Ahold Delhaize operează o rețea națională de 969 de magazine, care funcționează sub brandul Mega Image.

Citește și: Salariul unui angajat de la Mega Image care aranjează marfa la raft. Iată care sunt atribuțiile lucrătorului comercial